نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران دستور عمل‌های ستاد مبارزه با کرونا را رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پی قرار گرفتن استان بوشهر در شرایط هشدار کرونا، با صدور پیامی همه را به رعایت اصول بهداشتی مورد نظر ستاد مبارزه با کرونا دعوت کرد.

او در پیام خود آورده است: «در اسلام حفظ سلامت خود و دیگران از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های صعب العلاج لازم و در برخی از موارد واجب بوده و عدم مراعات بهداشت شخصی و اجتماعی اگر منجر به بیماری شود مذموم و در برخی از مواقع حرام است».

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در جهان و ایران و اینکه استان بوشهر در مرحله هشدار قرار گرفته، از همه مردم خواسته است برای حفظ سلامت خود و جامعه، دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا را رعایت کنند، از سفر‌ها و رفت و آمد‌ها و دید و بازدید‌های غیر ضرور خودداری بپرهیزند، در محیط عمومی از ماسک استفاده کنند، فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کنند و از سفر به استان‌های دارای وضعیت قرمز بپرهیزند و از پذیرش مهمان از آن استان‌ها به طور موقت پرهیز کنند.

صفایی بوشهری در پیام خود تاکید کرده است: مراکز خرید، مراکز تجمع مردم مانند مصلا‌ها و مساجدی که مجوز از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به آن‌‎ها داده شده، دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنند.

او از مسئولان هم خواسته است که  ورودی‌های استان را به دقت کنترل و از ورود افراد بیمار به استان ممانعت کنند. همچنین فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را نهادینه کنند. بر حُسن اجرای امور نظارت کارآمد داشته باشند و از گسترش این بیماری در استان جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، از همه گروه‌های جهادی نیز خواسته است ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا، ماسک و دستکش استاندارد را به اندازه کافی تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

صفایی بوشهری از خیران هم درخواست کرده خیرات خود را در این شرایط به امور سلامت مردم اختصاص دهند و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به فرهنگ سازی این امور ویژه توجه کنند.

او همچنین یکی از مهم‌ترین کار‌ها در عرصه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، را در زمان کنونی حفظ سلامت خود و دیگران و همکاری با ستاد مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین  با تشکر از نیروهای بهداشت و درمان، تاکیدکرده است که این بیماری باید جدی گرفته شود و با توجه به کمبود امکانات بیمارستانی و زحمات فوق‌العاده نیروهای بهداشت و درمان، همگان بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ممنون از توجهتون