مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: ۳۵ هزار چشمه پیوندک استاندارد از انواع پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و لیمو دارای گواهی اصالت و سلامت تامین و طی دو مرحله به نهالستان‌های دارای مجوز منطقه تحویل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منصور شریف، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: مدیریت باغبانی درسال جاری ۳۵هزار چشمه پیوندک سالم از موسسه مرکبات کشور تهیه و در مرحله اول ۱۸ هزار چشمه پیوندک به نهالستان‌های دارای مجوز به منظور تولید استاندارد تحویل داده شده و مابقی پیوندک‌ها نیز در مرحله بعد به نهالستان‌های تحت نظر سازمان جهاد کشاورزی تحویل داده خواهد شد.

او افزود: تولید نهال سالم به عنوان رکن اصلی احداث باغ است و با توجه به اینکه بیماری‌هایی نظیرگرینیگ، زوال ،جاروک، مرکبات جنوب کشور را مورد تهدید قرارداده است، مهمترین عامل انتقال این بیماری‌ها در سطح منطقه تولید و عرضه نهال غیر مجاز و آلوده به انواع بیماری‌ها است.

شریف بیان داشت: به منظور جلوگیری از شیوع اینگونه بیماری‌ها، این مدیریت اقدام به تهیه پیوندک سالم از موسسه مرکبات کشور کرده و به تولید کنندگان تحویل داده شده است.

مدیرباغبانی سازمان جنوب کرمان تصریح کرد: کشاورزانی که قصد احداث باغ دارند از تهیه نهال‌های فاقد شناسه (لیبل) اکیدا خودداری و حتما از نهال‌های استاندارد استفاده کنند.

سطح زیر کشت مرکبات جنوب کرمان بیش از ۳۳ هزار هکتار و با تولید ۵۵۰ هزار تن است.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار