«خورخه والرو» با اشاره به تلاش‌های بی‌نتیجه آمریکا برای نابودی ونزوئلا، از اقدام بشردوستانه دولت و رهبر ایران در حمایت از کاراکاس قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «خورخه والرو» نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» در خصوص اعزام پنج نفتکش از ایران به ونزوئلا اعلام کرد: دولت ترامپ از طریق اجرای تدابیر خصمانه، سیاستی جنایتکارانه علیه ونزوئلا در پیش گرفته و بیش از ۳۰ میلیارد دلار از پول ونزوئلا را در بانک‌های آمریکا و اروپا بلوکه کرده است؛ همچنین شرکت نفت «سیتکو» که مقر آن در هیوستون آمریکاست ۳۷ میلیارد دلار از ونزوئلا سرقت کرد.

وی تاکید کرد: این تجاوز امپراتوری آمریکا، جلوی دستیابی ونزوئلا به دارو را نیز گرفت؛ در مقابل این سیاست امپریالیستی خصمانه که بر روند صنعت بنزین تأثیر گذاشت؛ با گرمی از حمایت ایران استقبال کردیم و ممنون ایران هستیم.

والرو سپس به نیابت از ملت ونزوئلا از «اقدام بشردوستانه» دولت ایران و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر کرد و گفت: ملت ایران و ونزوئلا دو ملت برادر هستند و به نبرد خود علیه سیاست خصمانه ترامپ ادامه می‌دهند.

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل اعلام کرد: ترامپ با تمام ابزار‌ها در تلاش برای نابودی ملت ونزوئلاست و اقدام ناکام اخیر برای ترور نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، تلاشی بود که از سوی ترامپ و دولت کلمبیا حمایت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از بازداشت‌شدگان اعتراف کرده‌اند که از سوی دولت آمریکا و سازمان سیا مستقیما پشتیبانی می‌شده‌اند و دولت کلمبیا نیز کاملا از آن‌ها حمایت کرده است، گفت: آن‌ها در پنج اردوگاه در کلمبیا آموزش دیده‌اند و دولت کلمبیا به خدمت «امپراتوری آمریکا» در آمده و به پیشاهنگ حمله علیه ونروئلا تبدیل شده است.

خورخه والرو به کشته شدن جورج فلوید، تبعه سیاه‌پوست آمریکایی نیز پرداخت و از بحران انسانی در نظام سرمایه‌داری و نئولیبرالیسم در جهان پرده برداشت وگفت: این اقدام شکست سختی برای دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود. دولت ترامپ تهدیدی برای صلح جهانی و تمام ملت‌های جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
این چه وضع جمله بندیه بابا یه بارخودتون بخونید بعد بذارید
Iran (Islamic Republic of)
جوجو
۲۰:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
واقعا فازتون چیه یه بار میگین کمکهای بشردوستانه به ونزویلا یه بارمیگین بابتش شمش طلا گرفتیم
مازافازا

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه

من دیروز یه باک بنزین زدم 120000 تومن
ایا حقوق من فرهنگی از پارسال سه برابر شده

این درد جانکاه رو کجا برم
آخرین اخبار