محققان دانشگاهی در کانادا یک بازوی رباتیک را طراحی کرده‌اند که از کار‌های روزمره تا قوی‌ترین کار‌های انسان را انجام می‌دهد.

بازوی رباتیک پرقدرت برای انجام کار‌های روزمرهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ربات‌های پوشیدنی و اندام‌های رباتیک همیشه جذاب بوده‌اند و به تازگی یک گجت جالب پوشیدنی معرفی شده است که می‌تواند جذاب‌ترین ربات در بین تمام آن‌ها باشد. بازوی مکانیکی جدید طراحی شده توسط محققان دانشگاه شربروک در کانادا یک بازوی هیدرولیکی است که روی ران صاحب خود سوار می‌شود و از یک دستگیره سه انگشتی برای انجام انواع کار‌ها استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید


بر اساس گزارش IEEE Spectrum، این بازوی هیدرولیکی دارای سه درجه آزادی است، می‌تواند با سرعت ۳.۴ متر در ثانیه حرکت کند و پنج کیلوگرم وزن را بلند کند. بسیار سبک است و وزن آن فقط چهار کیلوگرم است، تقریباً مشابه بازوی انسان، اما این امر در درجه اول به این دلیل است که از یک منبع تغذیه خارجی استفاده می‌کند که از طریق اتصال کوتاه متصل شده و تحرک را محدود می‌کند. وظایف زیادی وجود دارد که یک ربات مانند این بازوی مکانیکی می‌تواند در آینده انجام شود. بازوی مکانیکی تازه اختراع شده تواند حرکات پوشنده را تقلید کند و کار‌هایی مانند برداشت میوه یا نقاشی را انجام دهد یا می‌تواند به عنوان دستیار عمل کند و وسایل را در یک کارگاه نگه دارد و یا ابزار کار را نگه دارد. در صورتی هم که عصبانی هستید می‌تواند به دیوار مشت بزند.

منبع تغذیه خارجی این بازوی مکانیکی باعث ایجاد محدودیت‌هایی می‌شود، اما اگر فردی که این گجت را پوشیده یک جای ثابت کار کند و یا آن را روی یک گاری جابجا کند، می‌تواند به راحتی با آن کار کند. البته یادآوری این نکته حائز اهمیت است که هم‌اکنون این موارد بسیار مورد استفاده، فرضی است. این فناوری آماده نیست که به کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها فروخته شود. در حال حاضر، این بازو توسط شخص ثالث هدایت می‌شود. ایجاد یک اندام رباتیک که به اندازه کافی هوشمند باشد و بدون دستورالعمل انسان مفید باشد، کار بسیار سختی است که احتمالاً هنوز راه طولانی دارد.

بازوی رباتیک پرقدرت برای انجام کار‌های روزمره

اما آنچه که پروژه‌های تحقیقاتی مانند این می‌تواند انجام دهد این است که مهندسین به ما کمک کنند تا مسائل بالقوه دیگری را برطرف کنند مانند این که چگونه می‌توان بی تحرکی ایجاد شده توسط بازوی ربات را هنگام انجام حرکات سریع یا قدرتمند جبران کرد؟ تبلیغاتی که از این ربات به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که برخی از کار‌ها تعادل شخصی که آن را پوشیده، به هم می‌زند که در مرحله توسعه آن باید راه حل‌هایی برای مشکلات مختلف آن اندیشیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار