مقامات سیاسی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند احتمالا طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغال شده فلسطین به انجام نرسد و به تعویق بیفتد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، یائیر گولان، عضو پارلمان رژیم اشغالگر (کنست) از حزب چپ‌گرای میرتص و جانشین سابق فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق ارتش مخالف طرح الحاق کرانه باختری هستند، و فقط شاید به تعداد انگشتان دست از میان مقامات سابق ارتش، موساد و شاباک کسی را یافت که حامی طرح الحاق باشد؛ مقامات اسرائیلی را به تفکر درباره واکنش فلسطینی‌ها در روز بعد از اجرای طرح الحاق دعوت کرد.

یائیر گولان هشدار داد: «اگر غور اردن را برای خودمان برداریم، این یعنی ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری و ۶۰ درصد از اراضی غیرمسکونی را در اختیار گرفته‌ایم؛ پس آیا با این حساب فکر می‌کنید، آن‌ها (فلسطینی‌ها) ساکت می‌نشینند؛ انتفاضه سوم در راه خواهد بود.»

نماینده کنست رژیم صهیونیستی افزود: «از مرز‌های اردن، خود اردنی‌ها بیشتر از اسرائیلی‌ها مراقبت می‌کنند، حامیان الحاق خواهان تخریب روابطمان با اردن هستند؛ اما ما چرا روابط با اردن را تخریب کنیم؟ این به نفع اردن است ما باید روابطمان با اردن را توسعه دهیم نه اینکه آن را متشنج کنیم.»


بیشتر بخوانید


روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم خبر داده است که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به زودی به سرزمین‌های اشغالی و اردن سفر خواهد کرد و هدف هایکو ماس از این سفر هشدار دادن به اسرائیل درباره طرح الحاق است.

به نوشته این روزنامه اظهارات نتانیاهو درباره طرح الحاق با مخالفت شدید آلمان در مقام رئیس شورای اتحادیه اروپا و رئیس دوره‌ای شورای امنیت همراه بوده است و به نوشته هاآرتص از همین رو آلمان باید بین وفاداری خود به قانون بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و تعهد تاریخی خود به اسرائیل یکی را برگزیند.

این در حالی است که زئیف الکین، وزیر آموزش عالی رژیم صهیونیستی که فردی نزدیک به بنیامین نتانیاهو نیز هست گفته است احتمالا زمان اجرای طرح الحاق کرانه باختری به دلایل فنی که به آمادگی نقشه و نهایی شدن جزئیات آن مربوط می‌شود، به تعویق خواهد افتاد.

ژنرال یعقوب عمیدور، مشاور سابق امنیت ملی نتانیاهو نیز ضمن اعلام مخالفت خود با طرح الحاق کرانه باختری اعلام کرد و گفت: «از لحاظ فنی نیازی به هیچ گونه طرح الحاقی نیست، زیرا همین حالا صهیونیست‌ها در داخل کرانه باختری آزادی عمل دارند.»

در همین حال رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در کنست و کابینه این رژیم حرفی از تشکیل کشور فلسطین نیست، بلکه فقط بحث اعمال حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری است.

یک منبع در حزب لیکود که به نتانیاهو هم نزدیک است گفت اجرای طرح الحاق به موازات به رسمیت شناختن کشور فلسطین بعید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار