جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای درگذشت دبیرکل سابق جهاد اسلامی را به ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق جهاد اسلامی، را تسلیت گفت.

حزب‌الله در این بیانیه با گرامیداشت یاد دبیرکل سابق و مجاهد جهاد اسلامی فلسطین، درگذشت «رمضان عبدالله» را به ملت بزرگ فلسطین، گروه‌های مقاومت فلسطینی و «زیاد النخاله»، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، و خانواده ایشان تسلیت گفت.

حزب الله لبنان با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم اعلام کرد: «شب گذشته برادری دوست داشتنی، دوستی عزیز، رهبری فرزانه و مجاهدی بزرگ یعنی برادر، دکتر رمضان عبد الله شلح، دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دنیای ما را پس از رنج طولانی ناشی از بیماری ترک کرد. ما با رفتن او یک قامت استوار از قامت‌های مقاومت در عصر جدید را از دست دادیم.

ما با رفتن او اندیشه‌ای نورانی، عقلی شکوفا، برخوردار از عاطفه‌ای راستین، اراده‌ای پولادین، عزمی راسخ و اعتمادی بزرگ به وعده خداوند تعالی به مجاهدان یعنی پیروزی و رهایی بزرگ برای آرمان اساسی و نیز صاحب فهم و درکی دقیق از اولویت‌ها و دارای قلبی عاشق را با همه دغدغه‌های امت و نیز روحی مشتاق به دیدار خدای تبارک و تعالی و شهدا را از دست دادیم.

ما او را با این صفات در میدان‌های جهاد مشترکمان و در دیدار‌های زیاد و طولانی مان در همه مراحل دشواری که در آن‌ها -برادر ایمانی و رفیق مسیر واحد بودیم- شناخته بودیم و از این صفات خبر داشتیم.

از دست دادن او و درگذشت او که در اوج بخشندگی بود و مقاومت به او نیازمندتر شده بود، باعث ناراحتی و حزن و اندوه ما شد، اما تسلیم امر خدای تبارک و تعالی هستیم و راضی به مشیت و قضای اوییم.

به ملت مان یعنی ملت مجاهد و صابر فلسطین و خانواده گرامی او و فرد به فرد دوستدارانش و برادران عزادارمان اعم از فرماندهان و مجاهدان در جنبش جهاد اسلامی فلسطین و در صدر آنان استاد زیاد نخاله، فرمانده و امین راه دکتر رمضان عبد الله شلح و شهید دکتر فتحی شقاقی، صمیمانه‌ترین تسلیت هایمان را تقدیم می‌کنیم و به همه آنان می‌گوییم ما همانند گذشته در موضع برادری و محبت و کمک و همگرایی برای ادامه مسیر عزیزانی که رفته اند، باقی خواهیم ماند تا اهداف و مقاصد آنان را محقق کنیم.

برای فقید ارجمند، بزرگ و دوست داشتنیمان از خداوند رحمت واسعه و برای خانواده اش و دوستان عزیزش نیز صبر و اجر جزیل خواهانیم.»

شلح پس از یک دوره بیماری طولانی مدت در بیمارستان درگذشت. وی پس از ترور شهید فتحی شقاقی در سال ۱۹۹۵، به مدت ۲۳ سال رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین را برعهده داشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار