استاندار زنجان گفت: بیش از ۱۹ هزار آزمایش کرونا ویروس در استان زنجان انجام شده است.

بیش از ۱۹ هزار آزمایش کرونا در استان انجام شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان درجلسه ستاد مبارزه با کرونا ویروس استان زنجان گفت: با راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته بیش از ۱۹ هزار آزمایش کرونا ویروس در استان زنجان انجام شده است.

 استاندار زنجان بیان داشت: استان زنجان در زمینه آزمایش آنتی باد به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شد و تا به امروز از بین همه آزمایش‌های انجام گرفته ۲۰ درصد مثبت شناسایی شده است.

حقیقی درجلسه ستاد مبارزه با کرونا استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۱۲۹ آزمایش سرپایی در استان زنجان انجام شده است گفت: تعداد موارد مثبت شناسایی شده ۲ هزار و ۹۲۲ مورد است که نشان از افزایش بیمار یابی در استان است.

او اظهار کرد: تمام تحقیقات نشان می‌دهد که پایان کرونا در هیچ جای دنیای قابل پیش بینی نیست و فقط رعایت پروتکل‌های و دستور العمل‌ها بهداشتی برای مبارزه با آن ضروری است.

استاندار زنجان با اشاره به نتایج تحقیقات علت گسترش و شیوع‌کرونا ویروس را رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک، پرهیز ازشستشوی دست‌ها عنوان کرد.

حقیقی خط و نشانی هم برای خاطیانی که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند کشید و گفت: هر کس این دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نکند برخورد خواهد شدو باید پاسخگو باشد.

استاندار زنجان  رعایت دستور العمل‌ها بهداشتی در بازگشایی‌ها و پرهیز از برگزاری مراسم ختم و عروسی را ضروری عنوان کرد و افزود:  در شهر‌هایی از استان زنجان که دستور العمل‌های بهداشتی زیر پا گذاشته شده وضعیت ابتلا شدت گرفته است.

همچنین رفیعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان در ۹۰ حوزه امتحانی با حضور ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در استان زنجان با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

نجفیان رییس دانشگاه زنجان هم از برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها از ۱۰ تیر ماه خبر دادو افزود: امتحانات دانشگاه زنجان در مقطع کارشناسی به صورت غیر حضوری و ودر مقطع ارشد و دکتری به صورت حضوری برگزار می‌شود.

نجفیان در خصوص دروس عملی و کارگاهی دانشگاه‌ها هم گفت:بعد از پایان امتحانات نظری دورس عملی در مرداد ماه برگزار خواهد شد.
 
فیروزفر رییس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان هم گفت: امتحانات دانشگاه آزاد با رعایت دستور العمل‌ها بهداشتی برگزارمی شود و دانشجویان غیر بومی هم می‌توانند در محل سکونت خود آزمون دهند.
 
انتهای پیام/ر
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.