استاندار گلستان گفت:استخراج ید تنها در استان گلستان صورت می‌گیرد، اما این استخراج باید بر اساس الزامات و استاندار‌های محیط زیست انجام شود.

استخراج ید تنها در استان گلستان صورت می‌گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در بازدید از معدن ید کانسار خزر و تالاب اینچه برون گفت: طی یک سال گذشته جلسات متعددی با مدیران شرکت کانسار خزر منعقد شده و دستورات لازم برای رعایت نکات محیط زیستی به آن‌ها ابلاغ شده که البته آن‌ها نیز در حال اجرای موارد ذکر شده هستند.

او گفت: یکی از دیواره‌های سدی که شرکت جهت محبوس سازی آب حاصل از استخراج ایجاد کرده بود، شکسته شد و بخشی از این آب در پهنه قریب به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار از اراضی جاری شد.

استاندار گلستان افزود:در نخستین اقدام دیواره شکسته شده نهایتا تا ۲۴ ساعت مرمت خواهد شد و ظرف ۲ تا ۳ روز آینده آبی که پخش شده با استفاده از پمپ‌های قدرتمند به داخل سد برگردانده خواهد شد

حق شناس گفت: مهمترین اقدامی که شرکت استخراج کننده باید با نظارت محیط زیست انجام دهد باز گرداندن آب حاصل از استخراج به زمین است که با دو حلقه چاه موجود و ۳ حلقه چاه در دست ایجاد، اجرا خواهد شد و امیدواریم با این اقدام مجموع آب استخراج شده و ترزیق شده به تعادل برسند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کانسار خزر ، معدن ید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.