گروه حرفه‌ای شکارچیان در منطقه شکار ممنوع کوه‌مُند استان بوشهر دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیداحسان موسوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در پی پایش منطقه شکارممنوع کوه‌مند و دیدن سه شکارچی غیرمجاز پستانداران، مأموران این یگان برای دستگیری آنان وارد عمل شدند و دو نفر از متخلفان را که سلاح داشتند، دستگیر کردند.

سیداحسان موسوی افزود: شناسایی نفر سوم نیز در دست پیگیری است.

او ادامه داد: از متخلفان، دو قبضه سلاح شامل یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو که لول سلاح به اسلحه جنگی ژ ۳ تغییر پیدا کرده، یک قبضه سلاح گلوله زنی کالیبر ۲۷۰، مقادیری فشنگ جنگی و سلاح ۲۷۰، فاصله یاب (رنج فایندر) دوربین چشمی و سایر ادوات کشف و ضبط شد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: این افراد بعد از تنظیم صورتجلسه برای رسیدگی به تخلفاتشان به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این باره گفت: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای است همگانی که بر عهده عموم مردم گذاشته شده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت دیدن هر گونه تخلف، آن را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

او تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست قاطعانه با متخلفان زیست محیطی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.