تاکنون ۹۵ درصد از واحد‌های مسکن مهر سهمیه کردستان به متقاضیان تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدصدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: سهم استان کردستان از طرح مسکن مهر ۳۸ هزار و ۱۸۰ واحد بود که تاکنون ۳۶ هزار و ۲۶۲ واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

او تصریح کرد: اتمام طرح مسکن مهر در استان یکی از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی است و از تمام ظرفیت‌ها در راستای تحقق این مهم استفاده می‌کند.

ثابتی با بیان اینکه یک هزار و ۶۷۰ واحد از مجموع سهم مسکن مهر استان تا این لحظه باقی‌مانده است، گفت: واحد‌های باقی‌مانده به طور میانگین از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار بوده که ۴۶۱ واحد از این تعداد دارای مشکل حقوقی هستند و پرونده آن‌ها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

او اظهار کرد: بقیه واحد‌ها از پیشرفت مناسب برخوردار هستند و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه محوطه‌سازی پروژه‌های مسکن مهر در حد الزامات و نیاز‌های اساسی مانند خاکبرداری، شن ریزی و جدول‌گذاری و آسفالت و پیاده‌رو اجرا و در اختیار مالکین و بهره‌برداران قرار گرفته است، اذعان داشت: خدمات زیربنایی همچون شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و گاز در سایت‌های مسکن مهر انجام گرفته است.

به گفته ثابتی، فضا‌های عمومی برای ایجاد خدمات روبنایی شامل فضا‌های ورزشی، درمانی، فضای سبز و ... نیز باید توسط دستگاه‌های متولی انجام گیرد.

او در ادامه با بیان اینکه حفاظت ازبافت تاریخی شهری از اولویت‌های راه و شهرسازی استان است، اذعان کرد: مرمت خانه تاریخی عمارت رشیدی و ساماندهی محله آغه‌زمان، ساماندهی بافت تاریخی شهر بیجار و احداث پیاده راه خیابان فردوسی سنندج از پروژه‌های است که در قالب طرح بازآفرینی شهری سنندج در حال انجام است.

به گفته او، عمارت رشیدی سنندج با ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و طرح پیاده‌راه تاریخی و فرهنگی محله آغه‌زمان سنندج به عنوان نخستین طرح بازآفرینی شهری در محله‌های تاریخی استان کردستان به طول ۳۵۰ متر در دو مرحله در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در مرحله نخست برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.