معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهر‌های زیر و بالای ۲۵ هزار نفردر کردستان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ملک معاون عمرانی استاندار کردستان امروز در جلسه شورای مسکن گفت: از ۳۸ هزار و ۶۶۰ واحد مسکن مهر در شهر‌های زیر و بالای ۲۵ هزار نفردر کردستان تاکنون ۳۴ هزار و ۲۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است .

وی  از بهره برداری ۲ هزار واحد مسکن مهر در استان تا پایان امسال خبردادو افزود: ۷۰۰ واحد مسکن مهرهم مشکل حقوقی دارند که برای تعیین تکلیف آن‌ها طرح دعوی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای هزار واحد دیگر هم در سال ۹۹ هدف گذاری شده است گفت: قرار است راه و شهرسازی با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای تحویل و ایجاد انشعابات در واحد‌های آماده تا یک هفته آینده اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه براساس دستور العمل سازمان مسکن وزمین و وزارت راه و شهرسازی برای آماده سازی مسکن‌های مهر استان هم ۲۱ میلیارد تومان از محل فروش املاک واراضی با کاربری‌های مختلف اعلام شده است گفت: باید راه شهرسازی کردستان در جذب این اعتبارات اقدام کند.

وی گفت: پارسال مصوب شد ۱۲ میلیارد تومان برای تسریع در تکمیل و آماده سازی پروژه‌های مسکن مهر به عنوان تنخواه تحویل راه و شهرسازی استان شود که تاکنون ۴ میلیارد تومان تخصیص، ۳ میلیارد تومان آماده تحویل و باقیمانده هم در حال در پیگیری است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان هم با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن مهر در بانه ۷۳ درصد و در سنندج ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: تا پایان شهر یور ۹۹ تمام پروژه‌های مسکن مهراستان به بهره برداری می‌رسند.

ثابتی همچنین در مورد طرح اقدام ملی ۲ گفت: تاکنون هزار و ۳۷۳ نفر در استان در این طرح ثبت نام کردند و با شناسایی زمین‌های جدید و الحاق زمین به محدوده شهر‌ها این رقم افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مسکن مهر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.