امام گفت: نصب پد‌های ضد ارتعاش در خط ۷ تا پایان سال تکمیل می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به انجام مطالعات ارتعاشی توسط شرکت مشاور تعیین شده توسط شرکت مترو خاطرنشان کرد: در این مطالعه ۸ نقطه در خط ۷ مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: با توجه به تحریم‌ها ناچار به استفاده از پد‌های تولید داخل برای کاهش ارتعاش در بافت متراکم خط ۷ بودیم که پس از بررسی و آزمایش‌های بسیار از نمونه‌های مشابه خارجی استفاده کرده و نتایج خوبی نیز به دست آوردیم.

امام با اشاره به این که این عملیات در حال حاضر نیز با وجود بهره برداری از خط در ساعات محدودی ادامه دارد، عنوان کرد: در نهایت تا پایان سال جاری تمام پد‌های در نظر گرفته شده برای خط ۷ نصب شود.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان گفت: همچنین با نصب تعدادی سنسور در سطح و در داخل تونل‌ها سعی شده از ارتعاشات و صدا‌های اضافی که ممکن است به دلیل مشکلات هندسی باشد، مطلع شویم. البته بخش عمده‌ای از این مشکلات هندسی در جریان رفع نقایص خط ۷ مرتفع شده است.

او در پایان اظهار کرد: پس از تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶ که با هدف رفع نواقص ایمنی و فنی انجام شد بسیاری از نقایص از جمله عیوب هندسی، عرضی و تراز و فاصله ریل‌ها در بیش از ۸ هزار متر از مسیر اصلاح شد. انجام این اقدام ضمن برطرف کردن ریسک خروج قطار از ریل به کاهش ارتعاش و صدا‌های اضافه در این خط کمک شایان توجهی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار