کارآفرین نمونه کشوری با ایجاد مزرعه بزرگ گل محمدی در خمین ۵۰۰ نفر را مشغول به کار کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به همت کارآفرین نمونه کشوری یکی از بزرگترین مزارع تولید گل محمدی کشور درروستای گوشه محمد مالک شهرستان خمین استان مرکزی ایجاد شده است.

رونق اشتغال در بزرگترین گلستان ایران

آقای قدس این باغدار و کارآفرین نمونه کشوری توانسته زمین‌های بایر و غیر قابل کشت این روستا را که به دلیل کم آبی سال‌ها بدون استفاده باقی مانده بود را تبدیل به بزرگترین گلستان ایران نماید.

آقای قدس این باغدار و کارآفرین نمونه کشوری در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در مرزعه ۵۰۰ هکتاری گل محمدی خود برای ۱۰۰ نفر ازاهالی آبادی به صورت مستقیم و برای ۴۰۰ نفر از روستا‌های اطراف به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

آقای قدس افزود: ۱۸ سال در کشور آلمان زندگی می‌کرده و بعد از این سال‌ها به وطن خود بازگشته و از ۱۰ سال پیش با سرمایه گذاری وآباد کردن زمین‌های روستا ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان به کسب وکار و درآمد روستاییان رونق بخشیده است.

زارعی شهرستان‌های دلیجان و خمین را دو قطب تولید گل و گلاب در استان مرکزی هستندو استان مرکزی رتبه پنجم تولید گل محمدی را در کشور دارد و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵ میلیون لیترگلاب از سطح گلزار‌های استان استحصال شود.

ایران رتبه اول تولید گل محمدی و گلاب را در جهان دارد و هرساله از سطح ۲۷ هزار هکتاری گلستان‌های گل محمدی کشور ۶۰ هزار تن گل محمدی برداشت می‌شود.

پیش بینی میشود امسال ۱۰۰ میلیون لیتر گلاب از سطح گلزار‌های ایران برداشت شود که درآمد ۱۲ میلیون دلاری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.