خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس ودور بودن دانش آموزان از فضای آموزشی، خدمات مشاورهای وروانشناختی صدای مشاور با رویکرد مدرسه محوری وبه منظور ایجادآرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در مداس ومراکز مجازی با نیاز ویژه استان ویا از طریق تماس تلفنی ارائه شد.
رنجبر با تأکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامههای پرورشی، فرهنگی ومشاورهای در مدارس مجازی گفت: به صورت روزانه وهدفمند محتواهای تربیتی و پیامهای مشاورهای برای ۱۳۷۸ نفر از دانش آموزان با نیاز ویژه دختر وپسر دورههای تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول و دوره دوم از طریق فضای مجازی ویا تماس تلفنی با والدین و دانش آموزان ارسال شده است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار داشت: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیامها و کلیپهای تربیتی را با محوریت حفظ وارتقای بهداشت روانی، خودمراقبتی در اماکن عمومی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، آموزش آمادگیهای (روانی – اجتماعی)، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری وکاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه میدهند.
او با تاکید براهمیت آموزش خانواده و اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند، ارائه خدمات مشاورهای به خانوادهها در روند شکلگیری خانواده متعالی نقش ویژهای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.
رنجبر ادامه داد: در مدارس مجازی سعی شده با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب باکودکان با نیازهای ویژه نگرش، احساسات و واکنشهای عاطفی خانوادهها به سمت آشنایی با ویژگیهای خاص، توانمندی، محدودیتها وعلاقمندیهای کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ارتقای مهارتهای راهنمایی و مشاورهای را بعنوان یکی از محورهای فعالیتهای آموزش وپرورش استان دانست واظهارداشت: مشاور، دانش آموز را در خودشناسی، مسئولیت پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزشهای مطلوب یاری میدهد.
انتهای پیام/ع