به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری به منظور توسعهی فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری در بکارگیری علم وفن آوریهای جدید اطلاعاتی، ارتقای زمینه پژوهشگری و توانمندسازی حرفهای معلمان در مدارس مجازی استان برگزار میشود.
او با بیان اینکه مخاطبین این جشنواره تمامی شاغلین در دورههای مختلف تحصیلی، آموزش تلفیقی، مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری هستند، افزود: واحدهای آموزشی و پرورشی استان تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال نمایند.
رنجبرگفت: با هدف ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش، مهارتهای معلمین، ایجاد رقابت در زمینه توسعه و تعمیق تجربیات علمی، توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندیهای حرفهای معلمان به شکل فردی و گروهی معلمین دانشآموزان با نیازهای ویژه شهرستانها و مناطق تابعه استان میتوانند با ارسال طرحهای خود در این جشنواره شرکت کنند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: این جشنواره در رویکردهای انفرادی و اقدام پژوهی و در گروههای آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی و جسمی حرکتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلالات طیف اتیسم، گفتار درمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی، خدمات راهنمایی و مشاوره در تمامی دورههای تحصیلی برگزار میشود.
رنجبر با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است و دانشآموزان با بهرهبرداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.
او اضافه کرد: در این راستا حضور دانشآموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانشآموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
خلیل رنجبر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری به منظور توسعهی فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری در بکارگیری علم وفن آوریهای جدید اطلاعاتی، ارتقای زمینه پژوهشگری و توانمندسازی حرفهای معلمان در مدارس مجازی استان برگزار میشود.
او با بیان اینکه مخاطبین این جشنواره تمامی شاغلین در دورههای مختلف تحصیلی، آموزش تلفیقی، مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری هستند، افزود: واحدهای آموزشی و پرورشی استان تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال نمایند.
رنجبر گفت: با هدف ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش، مهارتهای معلمین، ایجاد رقابت در زمینه توسعه و تعمیق تجربیات علمی، توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندیهای حرفهای معلمان به شکل فردی و گروهی معلمین دانشآموزان با نیازهای ویژه شهرستانها و مناطق تابعه استان میتوانند با ارسال طرحهای خود در این جشنواره شرکت کنند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: این جشنواره در رویکردهای انفرادی و اقدام پژوهی و در گروههای آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی و جسمی حرکتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلالات طیف اتیسم، گفتار درمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی، خدمات راهنمایی و مشاوره در تمامی دورههای تحصیلی برگزار میشود.
رنجبر با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است و دانشآموزان با بهرهبرداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.
او اضافه کرد: در این راستا حضور دانشآموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانشآموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
انتهای پیام/ع