فرایند انتخاب رشته بعد از پایه نهم، یکی از مهم‌ترین مراحل تحصیلی هر دانش آموز است.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: فرایند انتخاب رشته بعد از پایه نهم، یکی از مهم‌ترین مراحل تحصیلی هر دانش آموز است.

او افزود: اهمیت این انتخاب، از جایی بیشتر می‌شود که اگر منطبق بر استعداد‌های دانش آموز، رشته‌ی او انتخاب نشود، ممکن است باعث افت تحصیلی و عدم موفقیت نهایی در کنکور سراسری شود.

به گفته نریمانی همگام با هدایت تحصیلی در پایه نهم باید رشته‌ای انتخاب شود که مطابق با استعداد‌ها و قابلیت‌های ذهنی، جسمی و روحی دانش آموز پایه نهم باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: برهمین مبنا مدارس متوسطه اول براساس دستور العمل اجرایی و شیوه نامه هدایت تحصیلی هرسال در اواخر مهر ماه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به هدایت تحصیلی را بعنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار مدرسه در دستورکار قرار می‌دهند که تا تیرماه و صدور فرم هدایت تحصیلی ادامه دارد.

او در ادامه به تشریح اقدامات اجرایی هدایت تحصیلی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مدارس متوسطه استان اشاره کرد و افزود: ارسال دستور العمل اجرای آزمون‌های هدایت تحصیلی به شهرستان‌ها و مناطق، برگزاری کارگاه توجیهی ویژه دانش آموزان مدارس متوسطه اول (بخصوص دانش آموزان پایه نهم)، اجرای آزمون‌های توانایی و رغبت توسط تمام دانش آموزان پایه نهم و اختصاص کارگاه‌های کامپیوتر هنرستان‌ها و پژوهش سرا‌ها جهت اجرای آزمون‌های هدایت تحصیلی برای مدارس فاقد سیستم و اینترنت را از اهم این اقدامات برشمرد.

او در پایان یادآور شد: انتخاب رشته دانش آموزان پس از اعلانم نتایج امتحانات خرداد ماه و ثبت اولویت‌های دانش آموزان درسامانه همگام براساس امتیازات مندرج در فرم هدایت تحصیلی که شامل نمره علمی، بررسی‌های مشاوره‌ای (آزمون‌های توانایی و رغبت، نظر والدین، نظر معلمان، نظر دانش آموزان و نظر مشاور) خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.