رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امسال پیگیری قضایی برای پرداخت تمامی بدهی‌های کارخانه قند بردسیر انجام و مطالبات کارگران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی گفت: با پیگیری‌های ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی،  تاکنون مطالبات ۵۶۶ نفر از کارگران کارخانه قند بردسیر پرداخت شده است.

او افزود: مطالبات حدود ۲۱۵ نفر از کارگران این مجموعه نیز باقی مانده است که با پیگیری‌های قضایی برای برگزاری مزایده‌های مورد نیاز، مطالبات این افراد نیز پرداخت می‌شود.

موحد بر تعیین تکلیف بدهی‌های کارخانه قند بردسیر به سایر دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تلاش‌هایی برای جلوگیری از واگذاری سایت این مجموعه انجام و در صورت امکان در آینده نزدیک این کارخانه فعال می‌شود.

او با تاکید بر لزوم رصد سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری‌هایی که منجر به تضییع حقوق دولت در مجموعه کارخانه قند بردسیر شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از سهام این کارخانه دولتی است، دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از باب حفظ حقوق بیت المال و برخورد با سوء مدیریت‌ها و نقص‌های احتمالی به موضوع ورود می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در گذشته مقرر شده بود سهام کارخانه قند بردسیر به کشاورزان و سرمایه گذاران بومی واگذار شود که انجام نشد و اگر این اقدام پیگیری و انجام شود، این کارخانه به همت کشاورزان و سرمایه گذاران منطقه فعال شده و کار کاشت چغندر قند در این شهرستان از سر گرفته می‌شود.

او نگاه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی را حمایتی و رفاقتی دانست و بیان کرد: در این حوزه تعامل و همراهی برای حل مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی لازم مد نظر است تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در رابطه با جهش تولید محقق شود.

حسین رمضانی زاده، رییس دادگستری شهرستان بردسیر نیز در این نشست گفت: از مهرماه پارسال و با مصوبات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمان، راه‌های جدیدی برای پرداخت مطالبات کارگران و بدهی‌های کارخانه قند بردسیر باز شده است.

او با اشاره به این مطلب که از پارسال تاکنون ۱۱۲ مزایده اموال کارخانه قند بردسیر انجام شده و ۱۵ مزایده نیز در مراحل مختلف برگزاری است، تصریح کرد: از پارسال تاکنون ۵۶۶ نفر از کارکنان این کارخانه مطالبات خود را دریافت کرده اند و مطالبات ۲۱۵ نفردیگر نیز باقی مانده که با انجام مزایده‌های پیش رو، این مطالبات نیز پرداخت می‌شود.

رمضانی زاده گفت: با برگزاری مزایده‌های انجام شده، تاکنون ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از مطالبات افراد پرداخت شده است.

رئیس دادگستری شهرستان بردسیر با اشاره به این مطلب که مطالبات باقی مانده ۲۱۵  کارگر کارخانه قند بردسیر حدود ۵ میلیارد تومان است، گفت: این کارخانه بدهی‌هایی به تامین اجتماعی، بانک‌ها و سازمان‌ها نیز دارد که اقدامات لازم برای پرداخت این موارد نیز در دست پیگیری است.

میرحسینی رییس کارخانه قند بردسیر نیز در این جلسه گفت: تدبیر دادگستری استان کرمان برای حل مشکلات کارخانه قند بردسیر کارنامه‌ای درخشان بود؛ زیرا بدهی‌های این مجموعه سال‌ها حل نشده باقی مانده بود که با ورود دستگاه قضایی گشایش خوبی برای رفع مشکلات این کارخانه انجام شد.

در این جلسه مشکلات یک شرکت معدنی فعال در زمینه سنگ گارنت نیز بررسی شد، زیرا این معدن در حال اکتشاف است و اگر حمایت شده و مورد بهره برداری قرار گیرد، برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار