نظارت‌های بهداشتی بر اماکن عمومی در شرایط قرمز کرونایی در سطح کردستان شدت می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به بی‌اهمیتی شهروندان نسبت به وضعیت قرمز کرونا در سنندج، شب گذشته یک واحد تالار عروسی در این شهر به دلیل برگزاری مراسم در همچین شرایطی با هماهنگی اماکن، نیروی انتظامی و بازرسین سلامت مرکز بهداشت سنندج تعطیل و پلمپ شد.

او ضمن اشاره به تعطیلی تالار‌های عروسی در استان تا اطلاع ثانوی، از کنسل‌کردن مجلس عروسی در یک منزل شخصی در سنندج در این وضعیت قرمز کرونایی در روز‌های گذشته خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲ واحد قلیانسرا در سنندج به علت عدم رعایت اصول بهداشتی و مبادرت به بازگشایی مکان عمومی در این شرایط که کرونا در سنندج به وضعیت خطرناکی درآمده است، پلمپ شد.

فلاحی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان در سنندج در روز‌های اخیر، تاکنون هیچ مجوزی برای فعالیت تالار‌های پذیرایی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر نشده در حالیکه این واحد‌ها بدون هیچ‌گونه هماهنگی مجلس عروسی را در تالار برگزار کرده بودند.

او خطاب به شهروندان اعلام کرد: به صورت جدی از رفت و آمد‌های غیرضروری، تجمع در اماکن عمومی و برگزاری مراسم و مجالس و دورهمی‌های دسته جمعی در این وضعیت قرمز کرونایی خودداری کنید.

فلاحی با اشاره به اهمیت قرنطینگی و ماندن در خانه، افزود: بی‌اهمیتی یا نادیده گرفتن ویروس کرونا، تعداد مبتلایان را افزایش می‌دهد و کادر بهداشت و درمان را با فرسودگی مواجه خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری کرونا، تاکید کرد: باید در هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن بسته، حتما از ماسک استفاده شود و فاصله یک تا دو متر از دیگران رعایت شود.

او در پایان هشدار داد: ویروس کرونا ضعیف نشده است لذا پروتکل‌های بهداشتی را تا حد ممکن رعایت کنید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.