دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره افزایش مبتلایان به کرونا در استان به مردم هشدار داد و از افراد خواست تا نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  دکتر مهدیزاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار مبتلایان استان به کووید ۱۹ پس از چند روز تک رقمی بودن و کاهش موارد ابتلا، مجدد از روز گذشته آمار مبتلایان دو رقمی شده و رو به افزایش است که ضمن هشدار به مردم و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تقاضا داریم همچون گذشته ما را در کنترل و مهار این ویروس یاری دهند.

او با بیان اینکه اگر این همراهی ادامه نیابد روند رو به رشد موارد مثبت سبب افزایش بار مراجعان به بیمارستان‌ها و افزایش تعداد بیماران بدحال و از سوی دیگر احتمال افزایش مرگ و میر مبتلایان خواهد شد، افزود: در صورت همراهی نکردن مردم و افزایش مبتلایان، ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال محدودیت‌های جدید را در دستور کار خود قرار خواهد داد تا بتوانند این وضعیت را کنترل کنند.

دکتر مهدیزاده  با بیان اینکه موارد مثبت جدید به ویروس کرونا در استان به دلیل شروع برخی فعالیت‌ها و برداشته شدن برخی محدودیت‌ها بوده است، افزود: برگزاری مراسم در تالار‌ها و رستوران‌ها و برخی مراسم تجمعی سبب افزایش این آمار شده است.


بیشتر بخوانید :  افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مردم خیالشان راحت نباشد و باور داشته باشند که هنوز تا مدت‌ها این بیماری وجود خواهد داشت و باید موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، گفت: از مردم استان می‌خواهیم خدمتگزاران سلامت را در این مسیر دشوار همراهی کرده و از تردد غیرضروری و حضور غیرضرور در خارج از منزل و مناطق تجمعی پرهیز کنند.

او از افزایش آمار‌ها در برخی شهرستان‌های استان همچون نهبندان ابراز نگرانی کرد و گفت: این مبتلایان اکثر افرادی هستند که از مناطق آلوده وارد استان شده و سبب انتقال این بیماری شده اند.

دکتر مهدیزاده براستفاده ازماسک، رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم در صورت خروج از منزل وحضور در مکان‌های عمومی حتما از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.