با هدف مهار و کنترل ویروس کرونا تاکنون ۳۱۱ هزار و ۳۶۹ عدد ماسک و ۹۳۹ گان در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تولید شده است.

خوشایند ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت:با شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای ماسک، مراکز دولتی و خصوصی فعال در حوزه خیاطی، تولید ماسک و گان را شروع کردند.

او  افزود:هم اکنون ۳۵ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای با ۳۵ مربی در حال تولید ماسک و گان هستند.

خوشایند بیان کرد: اقلام بهداشتی تولید شده با همکاری بسیج سازندگی و شبکه بهداشت و درمان، در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان، بعد از استریل بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانیدآغاز پرداخت تسهیلات به مبتکران و شرکت‌های فناورانه خراسان جنوبی


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ماسک‌های بهداشتی، کاور‌های بخش قرنطینه بیمارستانی و دیگر اقلام مورد نیاز به صورت روزانه تولید می‌شود، گفت: این اقلام بعد از تولید در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهر‌های استان قرار می‌گیرد.

او  با تشکر از کادر درمان، پزشکان و مدافعان سلامت، بیان کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای استان برای قطع زنجیره کرونا، با بهره گیری از مهارت، در خدمت سلامت اقشار مختلف جامعه است.

خوشایند با اشاره به اشباع بازار از ماسک‌های بهداشتی گفت: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل اشباع بازار از اقلام بهداشتی مانند ماسک و گان تقریبا نیمه تعطیل شده اند و هم اکنون فعالیت کارگاه‌ها کم شده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.