مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب گفت: در آتش سوزی روز گذشته دو هکتار گندم و ۷۰ هکتار کاه و کلش دامداران طعمه حریق شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب گفت: این آتش سوزی بعد از ظهر پنجشنبه  پانزده خرداد در محدوده روستا‌های میرمیرو، تپه نادری، دستک، گل خاطر، هواس احمدی، کوئیک و بازگیر دشت ذهاب اتفاق افتاد که با تلاش نیرو‌های امدادی و کمک مردمی پس از چند ساعت مهار شد.

سلیمانی با بیان اینکه آتش سوزی توسط کشاورزانی که اقدام به جار سوزی جهت آماده سازی کشت تابستانه می‌کردند اتفاق افتاده، افزود: در این آتش سوزی دو هکتار گندم و ۷۰ هکتار کاه و کلش دامداران طعمه حریق شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب گفت: طی ۲ ماه اخیر تاکنون در نتیجه ۶ فقره آتش سوزی‌های متعدد در مزارع کاه، کلش و مراتع در بخش مرکزی، قلعه شاهین و حومه سرپل ذهاب، ۱۹ هکتار مزارع گندم و جو خسارت وارد شد.

پیرکرمی اضافه کرد: از مجموع مزارع خسارت دیده ۱۶ هکتار گندم و سه هکتار جو است که به علت آتش سوزی از بین رفت.

او گفت: میزان خسارات وارده طی ۲ ماه گذشته طی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۶ درصد کاهش یافته و این کاهش چشمگیر به واسطه حضور به موقع نیرو‌های اطفای حریق، دستگاه‌های آتش نشانی، نیرو‌های مردمی و دهیاران و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در محل حریق بوده است.

او اظهارداشت: امید است با اطلاع و فرهنگ سازی از وقوع چنین بلایای غیرطبیعی و دخالت انسانی کاسته شود، زیرا منابع طبیعی سرمایه ملی است که باید برای حفظ آن بکوشیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.