گزارش/

یک درصد سهامداران عدالت سهامشان را فروختند

به گفته سخنگوی سهام عدالت حدود ۵۰۰ هزار سهامدار عدالت، سفارش فروش سهام خود را در بانک‌ها ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از نهم اردیبهشت ماه همزمان با فرمان رهبر انقلاب، آزادسازی سهام عدالت  آغاز شد.

پس از آنکه امکان آزادسازی سهام عدالت برای سهامداران این سهام فراهم شد، اعلام شد که مشمولان سهام، حق فروش ۳۰ درصد از سهام خود را خواهند داشت و بر این اساس ثبت سفارش فروش این سهام در بانک‌های عامل از ۶ خرداد ماه آغاز شد.

یک درصد از سهامداران اقدام به فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود کرده‌اند

از زمان اعلام رسمی امکان فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت، تعدادی از سهامداران با وجود تاکیدات مکرر کارشناسان تصمیم گرفتند سهام عدالت خود را بفروشند و بدون هیچ وقفه‌ای پس از امکان فروش، قسمتی از آن را نقد کنند. حسین فهیمی، سخنگوی ستاد سهام عدالت در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تعداد افرادی که تا کنون اقدام به فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود کرده‌اند اظهار کرد: تاکنون یک درصد از سهامداران سهام عدالت اقدام به فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود کرده‌اند که رقمی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر می‌شود.

او در ادامه در خصوص شایعات منتشر شده درباره ذی‌نفع بودن بانک‌ها در فروش سهام عدالت تصریح کرد: بانک‌ها نفع اقتصادی، جز کسر کارمزد از فروش سهام عدالت نمی‌برند و این فروش در بورس طبق زمانبندی خاصی انجام می‎شود. البته تاکید شده است دارندگان سهام از فروش با عجله این سهام خودداری کنند.

لازم به ذکر است، ارزش روز هر سهام یک ‌میلیون ‌تومانی سهام عدالت ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان است. بنابراین کسانی که سهام یک میلیون تومانی دارند و در حال حاضر ارزش آن به ۱۶ میلیون تومان رسیده است، می‌توانند چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معادل ۳۰ درصد سهام خود را از طریق بانک یا بورس بفروشند.

همچنین امروز پنجشنبه (۱۵ خرداد) آخرین مهلت انتخاب روش مدیریت آزادسازی سهام در سامانه سهام عدالت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینل
۰۲:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
بانک ملی پس کی این پول فروش سهام رو واریز میکنه والله والله والله گرفتاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
فرزندان زیر ۱۸سال که سیمکارت به نامشان نیست و در سهام عدالت با شماره همراه پدر ثبت شده برای مشاهده دارایی و فروش سهام عدالت شماره تلفن باید به نام فرزند باشه در صورتی که هیچ اوپراتوری زیر ۱۸ سال به نام کودکان سیمکارت نمیده حالا ما باید برای مشاهده دارایی و فروش سهام عدالت کودکان خود چکار کنیم؟ سامانه شماره تلفن پدر رو هم قبول نمی کنه. حالا چه باید کرد؟ لطفا دولت ثبت نام سیمکارت را هم برای کودکان زیر 18 سال مجاز کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
باسلام وعرض ادب واحترام چراپولی ازطرف بانک ملی برای ماواریزنشده لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام. متاسفانه انواع روشهای محدود کننده برای عدم فروش سهام مربوطه اعمال شده. مگر از ابتدا اعلام نشد که برای دارندگان کد بورسی سهام در پرتفوی آنها قرار میگیرد. پس چرا خلف وعده می کنید؟ خوب معلوم است که با این روشها فقط 1 درصد فروخته شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام. متاسفانه انواع روشهای محدود کننده برای عدم فروش سهام مربوطه اعمال شده. مگر از ابتدا اعلام نشد که برای دارندگان کد بورسی سهام در پرتفوی آنها قرار میگیرد. پس چر ا وعده می کنید؟ خوب معلوم است که با این روشها فقط 1 درصد فروخته شده.
آخرین اخبار