مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد گفت:مبارزه با آفت زنجره خرما در شهرستان عنبرآباد در سطح ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های بخش جبالبارز جنوبی آغاز و عملیات مبارزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محسن طاهری ،مدیر جهاد کشاورزی عنبر آباد در حاشیه بازدید از روند مبارزه با آفت زنجره خرما گفت: یکی از آفات مهم وکلیدی نخیلات منطقه زنجره خرما است که در صورت  مبارزه نکردن خسارت زیادی به محصول وارد می‌کند.

او افزود:جمعیت آفت تابع شرایط آب و هوایی و سایر عوامل کنترل کننده آن است به گونه‌ای که در بعضی از سال‌ها حالت طغیانی به خود می‌گیرد که در اثر تغذیه حشره بالغ و پوره‌های آفت از شیره برگ‌ها و ترشح فضولات چسبناکی در سطح رویی و زیرین برگ (عسلک) برگ‌های درخت رو به خشکی رفته و کیفیت و کمیت محصول کاهش پیدا می‌کند.

طاهری بیان داشت: درخردادماه سال جاری با طغیانی شدن این آفت در روستا‌های استارم، زاخت، ملک آباد، گزآباد و حاجی آباد که کانون آفت خرما محسوب می‌شود، در راستای عملی شدن شعار جهش تولید و حمایت از بهره برداران مبارزه شیمیایی در سطح یکصد هکتار از نخلستان‌های آلوده در منطقه استارم به همت جهادکشاورزی شهرستان و با مشارکت کشاورزان صورت گرفته و عملیات مبارزه همچنان ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عنبر آباد تصریح کرد: باتوجه به اینکه انجام مدیریت تلفیقی در کنترل آفت گامی موثر است با رعایت فاصله مناسب بین نخل‌ها، رعایت بهداشت نخلستان از جمله انجام عملیات هرس، حذف و پاجوش، تنه جوش، تغذیه باغات در زمان مناسب و نصب نوار‌های زرد چسبنده باعث کاهش جمعیت آفت و در نتیجه کاهش مصرف سموم شیمیایی شدند.

او گفت: کشاورزان برای هماهنگی لازم جهت مبارزه به مرکز خدمات مردهک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار