با فوت ۳ تن دیگر طی ۲۴ ساعته گذشته در کردستان، آمار جان باختگان به ۱۵۷ تن رسید.

دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: ۳ هزارو ۱۸۵ مورد مبتلا و ۱۵۷ مورد فوتی را تازه‌ترین آمار کرونا در کردستان اعلام کرد که نسبت به روز گذشته موارد ابتلا ۱۲۳ مورد و موارد فوتی ۳ نفر افزایش یافته است.

او افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته موارد ابتلا به کرونا از ۳ هزارو ۶۸ مورد به ۳ هزارو ۱۸۵ نفر و تعداد فوتی‌ها از ۱۵۴ نفر به ۱۵۷ نفر رسیده که دو مورد آن مربوط به سنندج و یک مورد مربوط به قروه است.

رضاعی بیشترین موارد ابتلا و فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به سنندج اعلام کرد که متاسفانه با وضعیتی بحرانی مواجه است و در این باره توضیح داد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهر سنندج طی ۲۴ ساعت گذشته ازهزارو ۶۸ مورد به هزارو ۱۱۳ نفر رسیده است و همچنین از سه مورد فوتی اضافه شده طی مدت زمان یاد شده، دو نفر آن مربوط به سنندج است.

او درباره آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان یادآور شد: سقز ۵۱۵ نفر (۱۱ نفر افزایش)، بانه ۲۸۲ نفر (۶ نفر افزایش)، قروه ۲۶۱ نفر (۸ نفر افزایش)، دیواندره ۲۶۴ نفر (۱۵ نفر افزایش)، مریوان ۲۶۱ نفر (۱۸ نفر افزایش)، کامیاران ۱۶۱ نفر (۳ نفر افزایش)، بیجار ۱۶۵ نفر (۷ نفر افزایش)، دهگلان ۱۲۹ نفر (۶ نفر افزایش) و سروآباد ۳۴ نفر (۲ نفر افزایش) مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد موارد فوتی از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هم ۱۵۷ مورد اعلام کرد و افزود: متاسفانه ۱۵۷ نفر در استان کردستان (۴۱ نفر در سقز، ۳۶ نفر در سنندج، ۲۰ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۵ نفر در کامیاران، نه نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، شش نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان) به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند.

او با اعلام هزارو ۶۹۳ بیمار بهبود یافته، خاطرنشان کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۱۱ هزارو ۵۴۷ نمونه است که از این تعداد ۳ هزارو ۱۸۵ مورد مثبت، ۸ هزارو ۲۰۶ مورد منفی و ۱۵۶ مورد اعلام نشده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.