راه اندازی سامانه ثبت نام دانشجویان بین الملل دانشگاه گیلان

سامانه ثبت نام دانشجویان بین الملل دانشگاه گیلان برای استفاده تمامی متقاضیان تحصیل در این دانشگاه از سراسر جهان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد رضی،رئیس دانشگاه گیلان گفت: سامانه ثبت نام دانشجویان بین الملل دانشگاه گیلان به آدرسhttp://admission.guilan.ac.ir  طی همکاری حوزه بین الملل و فناوری اطلاعات دانشگاه گیلان، راه اندازی شد و برای تمامی متقاضیان تحصیل در این دانشگاه از سراسر جهان قابل استفاده است.

اوافزود : دانشگاه گیلان با توجه به برنامه جامع توسعه ششم و سند توسعه دانشگاه و چشم انداز آتی با هدف افزایش تعاملات بین المللی در بخش جذب دانشجویان بین المللی و آموزش علم و انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی، به منظور بهره گیری بهتر متقاضیان تحصیل در دانشگاه گیلان از سال گذشته اقدام به ایجاد زیرساخت های لازم و راه اندازی سامانه جذب دانشجویان بین الملل کرده تا متقاضیان تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد ، دکتری و  متقاضیان استفاده از آموزش مرکز زبان فارسی با استفاده از این سامانه بتوانند به راحتی ثبت نام کنند.

رئیس دانشگاه گیلان گفت: در نمای اولیه سامانه راهنمای گام به گام ثبت نام به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی قرار دارد و متقاضیان می توانند مرحله به مرحله نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

رضی افزود: هم اکنون در دانشگاه گیلان دانشجویانی از کشورهای کره جنوبی، روسیه، رومانی، هند، تاجیکستان، عراق، سوریه و یمن و افغانستان در حال تحصیل هستند و در مهر ماه سال ۹۹ متقاضیانی از کشورهای اندونزی، پاکستان، آلمان و ژاپن به جمع دانشجویان اضافه خواهند شد.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است. دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.