توجه به اجرای طرح نظام سلامت در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر تداوم و اجرای طرح نظام سلامت اصرار دارند و خوشبختانه در حال حاضر نیز با تمام توان و ظرفیت در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در یکصد و دهمین جلسه طرح تحول نظام سلامت که در دانشگاه ایلام برگزار گردید گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح‌های شایسته و ماندگار وزارت بهداشت است که آثار و برکات آن در تمامی ابعاد از جمله ارتقاء زیرساخت‌ها، امکانات، تجهیزات، کاهش پرداختی از جیب مردم، جلوگیری از سرگردانی بیماران در پروسه درمان، عدم تاخیر در اعمال جراحی و جلوگیری از پدیده زیرمیزی می‌باشد که رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

او افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر تداوم و اجرای این طرح ارزشمند در سطح کشور اصرار دارند و خوشبختانه در حال حاضر نیز با تمام توان و ظرفیت در حال اجرا است.

کریمیان بیان کرد: اگر چه در قالب این طرح، نسبت به سایر استان‌ها استفاده چندانی نبرده ایم، اما همین سهم و قسمت ما از این طرح موجب ارتقا سطح زیرساخت‌ها و امکانات و خدمات دهی به مردم شده است.

او ادامه داد: اگر طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرا نمی‌شد، در شرایط فعلی با شیوع بیماری کرونا ممکن بود که صدمات جبران ناپذیری به سلامت جامعه و نظام سلامت کشور وارد شود چرا که این بیماری در حال حاضر بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا در عرصه پزشکی را به زانو درآورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه اعتبارات مناسبی در حال جذب شدن در سطح وزارت برای دانشگاه می‌باشد، اظهار کرد: با اختصاص و اخذ این اعتبارات تلاش خواهیم کرد که علاوه بر رفع چالش‌ها و نارسایی‌ها و کمبود‌ها در بخش‌های مختلف، پروژه‌های بهداشتی درمانی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را نیز تکمیل و به مرحله راه‌اندازی برسانیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.