شنا کردن در دریاچه سدهای کردستان ممنوع است

شنا کردن در دریاچه سد‌ها و رودخانه‌های استان کردستان ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامران خرم گفت: با توجه به اینکه در حاشیه سدها، تمهیدات و امکانات برای امداد و نجات وجود ندارد، بنابراین شنا کردن در این مناطق، به ویژه کاسه سد و رودخانه‌های پایاب ممنوع بوده و در صورت تخلف و بروز اتفاق، این شرکت مسوولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه هرساله در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود، افزود: در حاشیه سد‌ها نیز تابلو‌های ممنوعیت و غیرقانونی بودن شنا نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه مطابق قانون، ورود به حریم تاسیسات آبی و شنا کردن در دریاچه سد‌ها و کانال‌های آب ممنوع است، گفت: با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در فصل گرم، لازم است همشهریان و مسافران از شنا کردن در منابع و سازه‌های آبی خودداری کنند.

خرم تاکید کرد: مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی استان به دلیل نرم و لغزنده بودن کف و حاشیه دریاچه، برای شنا کردن بسیار خطرناک است و خطر مرگ را به همراه دارد.

وی خواستار توجه شهروندان به ویژه جوانان و جدی گرفتن خطر شنا در این مناطق شد و اظهار داشت: اکیپ‌های گشت و بازرسی نیز اقدام به گشت‌زنی در سد‌ها و رودخانه‌های اطراف می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با مختلفان برخورد می‌کنند.

از مجموع ۱۸ سد کردستان، ۱۰ سد به بهره‌برداری رسیده که مدیریت چهار سد آن در دست این استان و ۶ سد دیگر مربوط به استان‌های هم جوار است، ضمن اینکه هشت سد نیز در حال اجرا است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.