زالی درباره پروتکل‌های بهداشتی استفاده از رستوران‌ها در روز‌های کرونایی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج تهران اظهار کرد: با بازگشایی مجدد رستوران ها نظارت های بیشتری از سوی معاونت های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تیم‌های بهداشت محیط از این اماکن انجام می‌شود البته اینگونه نظارت‌ها قبل از شیوع بیماری کرونا به صورت مستمر توسط دانشگاه های علوم پزشکی انجام می‌گرفت.

او ادامه داد: هیچ غذایی سالم تر از غذای خانگی و مطابق با ذائقه افراد نیست، بعد از بازگشایی رستوران ها حضور افراد باید در این اماکن حداقل باشد و فاصله گذاری اجتماعی حتماً به طور دقیق رعایت شود. 

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: افراد باید به صورت ضربدری در رستوران بنشینند و مدت زمان اقامتشان باید به حداقل برسد و اقلامی مانند نمک و سماق و حتی قاشق و نان به صورت پک های یک بار مصرف در اختیار افراد قرار بگیرد.

زالی افزود: اگر برخی افراد علائمی شبیه کرونا دارند با فرد مبتلا به بیماری کرونا در تماس بودند شانس بالایی جهت انتقال  کووید ۱۹ دارند و بهتر است، در رستوران ها حاضر نشوند.

او ادامه داد: تهویه رستوران ها باید مناسب باشد و هر چقدر سقف رستوران کوتاه تر باشد میزان خطر ابتلا به انتقال بیماری کرونا در آنها بیشتر است.

زالی گفت: مواد غذایی خام شانس بیشتری نیز جهت انتقال این بیماری دارند و بهتر است غذا با رعایت مسائل بهداشتی به صورت گرم طبخ و عرضه شود.

او بیان کرد: در رستوران‌ها سطوح باعث انتقال آلودگی می‌شود و حداقل افراد باید در کنار هم باشند و افراد باید مسائل بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار