مدیرکل انتقال خون استان کرمان از مردم خواست برای جبران کمبود ذخایر خونی استان به اهدای خون خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ئئ  روح الله میرزایی، مدیرکل انتقال خون کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا و همچنین ماه مبارک رمضان، اهدای خون کاهش یافت و در سطح استان کمبود خون داریم.

او با بیان اینکه اهدای خون  در ماه رمضان در کرمان حدود ۲۰ درصد نسبت به پارسال کاهش داشت، افزود: در ماه رمضان امسال حدود ۵ هزار و ۱۰۰ واحد خون‌گیری در استان داشتیم.

میرزایی تصریح کرد: پایگاه مرکزی انتقال خون استان کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن، صبح و عصر پذیرای اهداکنندگان خون است و امیدواریم با همراهی اهداکنندگان بتوانیم کمبود ذخایر خون را جبران کنیم.

 او بیان کرد: با توجه به مصرف بالای فرآورده پلاکت در استان خصوصا برای بیماران سرطانی از تمامی اهداکنندگانی که تمایل دارند، اهدای پلاکت داشته باشند تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان و نیز پایگاه رفسنجان اقدام به اهدای پلاکت به روش فرسیس کنند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان افزود: در این روش به وسیله دستگاه و ست‌های یکبار مصرف و استریل، فقط پلاکت از اهداکننده گرفته می‌شود و سایر اجزای خون مثل گلبول قرمز جداسازی نمی‌شود.

 او بیان داشت: یکی از کاربرد‌های بسیار مهم پلاکت فرسیس استفاده برای بیماران دچار سرطان است.

شرایط اهدای پلاکت همانند شرایط اهدای خون است و هر ۴۸ ساعت یکبار، هر هفته دو بار و در هر سال ۲۴ بار، فرد می‌تواند پلاکت اهدا کند. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار