مهرعلیان با اشاره به برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته به منظور تامین داروی مورد نیاز بیماران، گفت: مردم نگران تامین داروی خود نباشند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین مهرعلیان مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور باعث ایجاد محدودیت‌های جدی در حوزه انتقال منابع مالی و حمل و نقل دارو شده که ممکن است در برش‌هایی از زمان، دلیل بروز برخی کمبود‌ها باشد، اما قطعا این کمبود‌ها گذرا است و سازمان غذا و دارو با رصد بازار دارویی، تلاش می‌کند که کمبود‌های دارویی مانند سال گذشته در کمترین میزان بوده و مشکلی برای جامعه پزشکی و درمانی ایجاد نشود.

او افزود: از پزشکان می‌خواهیم که نسبت به تجویز دارو‌های در دسترس، اهتمام ویژه داشته باشند و از تجویز دارو‌های برندی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود و واردات نمونه خارجی آن ممنوع است، خودداری کنند تا ضمن جلوگیری از ایجاد برخی مشکلات، فشار روانی بیماران به وزارت بهداشت برای تامین این دارو‌ها کاهش یابد.


بیشتر بخوانید: توزیع ۲۰ میلیون ماسک در مراکز درمانی برای مقابله با کرونا


مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو ادامه داد: مردم به دارو‌هایی که توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود، اعتماد کرده و مطمئن باشند که کیفیت و اثر بخشی دارو‌های تولید داخل با دقت بالا رصد شده و به‌هیچ وجه دارویی که فاقد این ویژگی‌ها باشد، در کشور توزیع نخواهد شد.

او بیان کرد: این قول را به مردم می‌دهیم که در شرایط سخت تحریم، تمام تلاش خود را برای تامین داروی موردنیاز مردم به‌کار گیریم تا کمترین نگرانی در مورد تامین داروی بیماران وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.