جعفری گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان کردستان حدود ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری و جشنواره تجلیل از کار آفرینان برتر استان کردستان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در تابستان امسال نرخ بیکاری استان ۱۱.۴ درصد برآورد شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل که حدود ۱۲.۲ درصد بود حدود هشت دهم درصد کاهش داشته است.

او افزود: در بهار امسال عمدتا به علت شیوع کرونا نرخ بیکاری استان افزایش داشته به طوریکه از ۱۲.۷ مدت مشابه پارسال با دو دهم درصد رشد به ۱۲.۹ رسیده است.

جعفری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری این استان حدود ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها توجه ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی به متقاضیان این استان داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان افزود: فصلی بودن اشتغال در استان به علت کشاورزی بودن آن از چالش‌های کردستان بوده که باید تلاش کرد از ظرفیت‌های ایجاد شده کشور از جمله تسهیلات پایدار روستایی و صندوق توسعه ملی نهایت استفاده را برد.

او گفت: همچنین استان کردستان امسال سهم خوبی از اعتبارات صندوق توسعه ملی دارد، اما به علت کاربری‌های خاص این اعتبارات تا کنون در جذب آن نا موفق بودیم که انتظار می‌رود در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

جعفری در ادامه سخنان خود به تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده از این بیماری نیز اشاره کرد و افزود؛ تاکنون ۵۰ درصد از ثبت نام کنندگان موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شده اند که لازم است در پرداخت بیمه بیکاری و تسهیلات کرونایی تسریع شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار