مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:‌ آتش‌سوزی گسترده در مراتع و جنگلهای حوزه استحفاظی سروآباد با تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر محیط بانان، منابع طبیعی، تشکلهای مردمی، همیاران محیط زیست و نیروهای بسیجی پس از سه روز مهار شد.

اقبال حمیدی اظهار داشت: در آتش سوزی جنگل ها و مراتع روستاهای رزاب و دگاگا در سروآباد بیش از ۴۵هکتار از جنگل ها و مراتع طعمه حریق شده است.

وی افزود: پس از دریافت گزارش آتش سوزی در جنگل ها بلافاصله ۲ تیم ویژه اطفا حریق از سروآباد عازم منطقه شد و در روز سوم ۱۰ تیم دیگر از محیط بانان و کارشناسان با تجربه استان جهت اطفای حریق در منطقه حضور پیدا کردند.

 حمیدی تصریح کرد: به دلیل خشک بودن مراتع، وزش باد شدید و صعب العبور بودن مسیر و از همه مهمتر پوشش گیاهی گسترده که باعث شعله ور شدن و گستردگی آتش شده بود عملیات مهار حریق با مشکل روبرو شده بود و اطفای آن بعد از هر بار کنترل مجددا شعله ور میشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در اثر این حریق علاوه بر جنگل‌های بلوط با ارزش و حیاتی و مراتع بسیاری از زبست‌مندان دچار آسیب و تخریب زیستگاه شده است.وی از عموم مردم ، گردشگران و کشاورزان و باغداران در این فصل حساس درخواست کرد از هر گونه آتش زدن و رها کردن آن در میان باغات و جنگلها خودداری کنند چرا که موجب سرایت به مراتع و بافت جنگلی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.