هلال احمر قزوین بیش از هزار بسته معیشتی توزیع کرد

جمعیت هلال احمر استان قزوین هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پویش «سهم ما در کرونا» و آئین توزیع هزار و ۵۰۰ بسته غذایی ویژه خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در سالن ورزشی جمعیت هلال احمر قزوین برگزار شد.

جمالی پور استاندار در آئین توزیع کمک‌های همدلانه جمعیت هلال احمر استان گفت: امروز به شکل ویژه‌ای شاهد همدلی و مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان در شرایط بحرانی اخیر هستیم.

جمالی پور با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی جامعه پزشکی و مجموعه درمانی استان برای مهار ویروس کرونا اظهار داشت: سایر مجموعه‌ها نیز با همدلی و مشارکت خویش یک حماسه بی نظیر را خلق کردند.

آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته به منظور مبارزه با ویروس کرونا گفت: غربالگری و تب سنجی در ۳۲ پست شهری و بین شهری با مشارکت جمعیت هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت و ارائه خدمات به ۲۷۸ هزار و ۹۰۵ نفر در ورودی‌ها و خروجی‌های استان از جمله اقدامات هلال احمر برای مهار ویروس کرونا است.

او افزود: بیش از ۳ هزار نفر از کارکنان و داوطلبان، جوانان و نجاتگران این جمعیت با ایثار جان و سلامتی خود، همپای کادر درمان و برای مقابله با کرونا تلاش کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اجرای طرح غربالگری اصناف دارای مجوز فعالیت از ستاد مبارزه با کرونا در سطح استان برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در سطح جامعه و در همین زمینه غربالگری ۵۷ هزار و ۹۱۳ باب مغازه از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر است.

آصفی تاکید کرد: پاسخگویی و ارزیابی مسافران و ارائه مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری کرونا توسط مرکز کنترل و هماهنگی استان از طریق شماره ۱۱۲ (ندای امداد) و ۲۳ پایگاه بین شهری جمعیت هلال احمر استان از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان محسوب می‌شود.

او افزود: ارائه دستورالعمل‌های آموزشی و حساس کردن شهروندان برای مراقبت بیشتر در سطح شهرستان‌های استان توسط اکیپ‌های امدادی از طریق پخش هشدار‌های صوتی از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان برای مهار ویروس کرونا است.

آصفی گفت: تجهیزات و اقلام بهداشتی و پزشکی اعم از انواع ماسک و دستکش به ارزش ۲ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند مناطق محروم استان برای با بیماری کرونا توزیع شده است.

او خاطر نشان کرد: مواد ضد عفونی کننده، شوینده و بهداشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۸۵۴ میلیون ریال به نفع آسیب دیدگان از ویروس کرونا یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر است.

آصفی ارائه آموزش‌های ویژه کرونا به بیش از ۵۸۰۰ نفر از اعضای خانواده داوطلبان جمعیت هلال احمر، تولید بیش از ۳۵ هزار ماسک و ملزومات بهداشتی توسط اعضای داوطلب هلال احمر، پشتیبانی از نقاهتگاه بیماران کرونایی در قزوین، فعالیت ۶۰ نفر نیروی نجاتگر داوطلب در نقاهتگاه قزوین، برپایی نقاهتگاه در شهرستان تاکستان، ضد عفونی و گند زدایی منازل و معابر توسط داوطلبان هلال احمر، فعالیت ۶۰ نفر از نجاتگران آموزش دیده در رسته فوریت‌های درمانی در بیمارستان‌های استان بصورت داوطلبانه جهت پشتیبانی از کادر درمانی، اعزام تیم‌های حمایت روان جهت ارائه توصیه‌های لازم در خصوص ویروس کرونا، توزیع انواع محلول ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک در داروخانه هلال احمر، ارائه خدمات داروخانه هلال احمر در ایام نوروز ۹۹ با حداکثر توان و بدون تعطیلی به بیماران و شهروندان و پرداخت کمک‌های بلاعوض به بیماران کرونایی نیازمند به تعداد ۵۰ نفر را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد.

لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس یازدهم هم گفت: مجموعه جمعیت هلال احمر همیشه در تمام صحنه‌ها حضور خالصانه و بی منتی داشته و دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.