مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۸ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز پنجشنبه ۸ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

قاتل جوان ۲۱ ساله به دام افتاد 

با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی متهم به قتل جوان ۲۱ ساله شهر سراوان پس از ۲۲ ماه فرار به دام افتاد.

سردار"احمد طاهری"جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پانزدهم مردادماه سال ۹۷ در پی قتل مردی جوان در شهر جالق از توابع شهرستان سراوان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی‌های عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد ۴ مرد جوان پس از یک مشاجره لفظ با یکدیگر درگیر که در این نزاع یکی از طرفین نزاع به نام مهران (۲۱ ساله) در پی شدت جراحات وارده ناشی از ضربه چاقو به ناحیه دست و پا به قتل می‌رسد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل که در این مدت به کشور پاکستان گریخته بود ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس در تعاقب پایش‌های پلیسی در اوایل ماه جاری به اطلاعاتی در خصوص بازگشت او به کشور ایران و زندگی مخفیانه او در یکی از مناطق شهر سراوان دست یافتند.

سردار طاهری اظهار داشت: پس از چندین روز تحقیقات گسترده میدانی سرانجام متهم ۲۴ ساله را که دائم مخفیگاهش را تغییر می‌داد در منطقه جهاد آباد شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: متهم که در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی لب به اعتراف گشود و به قتل در پی اختلافات قبلی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف اقلام بهداشتی احتکار شده در زاهدان 

جانشین انتظامی استان از کشف یک میلیارد ریال اقلام بهداشتی احتکار شده در بازرسی از یک انبار در شهر زاهدان خبر داد.

سردار "احمد طاهری گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مقابله قاطعانه و تشدید برخورد با احتکار، اقلام بهداشتی و به منظور تامین امنیت بهداشتی و روانی جامعه و شناسایی محتکران، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان با گسترش چتر اطلاعاتی خود یک انبار اقلام بهداشتی احتکار شده را در شهر زاهدان شناسایی کردند.

او افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با کنترل نامحسوس انبار پس از اطمینان از صحت موضوع به محل اعزام و در بازرسی از محل ۵ هزار انواع دستکش بهداشتی، ۱۰ هزار و ۴۰۰ عدد ماسک، ۵ هزار و ۷۹۷ لیتر مایع ضد عفونی کننده احتکار شده کشف کردند.
این مقام ارشد انتظام در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارشناسان اداره گمرک، ارزش کالا‌های احتکار شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سردار طاهری با اشاره به پلمپ انبار خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد سودجوء و منفعت طلب دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به عزم جدی پلیس برای مبارزه با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی از مردم خواست تا در صورت اطلاع از احتکار هر نوع اقلام بهداشتی بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری ۶ خرده فروش مواد مخدر در طرح پاکسازی مناطق آلوده

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "هامون" از دستگیری ۶ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "حسین نوری فرید گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان هامون با مشارکت دیگر رده‌های عملیاتی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی مناطق را طی روز گذشته در سطح شهر علی اکبر به مرحله اجرا گذاشت.

او  افزود: در این طرح پس از شناسایی چند پاتوق طی چند عملیات مجزا ۶ خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر را دستگیر و مقادیری مواد مخدر بسته بندی شده کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون با اشاره به استمرار طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده و برخورد جدی پلیس با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد افیونی خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی خرده فروشان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق مسلح با ۴ فقره سرقت

با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کنارک یک سارق حرفه‌ای مسلح دستگیر و ۴ فقره سرقت موتورسیکلت کشف شد.

"غلامرضا شهرکی " فرمانده انتظامی شهرستان کنارک گفت: در پی گزارش ۲ فقره سرقت مسلحانه نافرجام در سطح شهر کنارک بلافاصله تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: تیم عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی کنارک پس از بررسی اظهارات شاکی پرونده متهم را شناسایی و تحقیقات خود را برای دستگیر او آغاز کردند.

سرهنگ شهرکی تصریح کرد: ماموران این فرماندهی محل اختفای متهم را شناسایی و او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه ۲ دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک عنوان کرد: متهم که فردی سابقه دار در بازجوئی‌های به عمل آمده تاکنون به ۴ فقره سرقت مسلحانه با همدستی ۲ از دوستانش اعتراف کرد.

او با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری همدستان متهم خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با برهم زنندگان نظم و امنیت که قصد دارند منطقه را ناامن کنند به شدت برخورد می‌کند و از شهروندان انتظار داریم هرگونه موارد مشکوک را با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی و پلیس را در برخورد با هنجار شکنان همراهی کنند.

توقیف کامیون حامل ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ"حمید نوری گفت: روز گذشته یکی از تیم‌های پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از مبادی ورودی شهر نیکشهر به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از قسمت بار خودرو ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف خودرو کامیون تصریح کرد: راننده کامیون بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با تاکید بر اینکه پلیس با قدرت در مقابل سودجویان و قاچاقچیان ایستاده است از مردم عزیز خواست تا در صورت اطلاع از فعالیت اینگونه افراد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۲۰ میلیون ریال نوشابه انرژی زا از یک دستگاه پژو ۴۰۵

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۱۲۰ میلیون ریال نوشابه انرژی زا قاچاق در بازرسی از یک دستگاه پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم گفت: روز گذشته ماموران یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت زنی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او اظهار داشت: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۷۹۲ بطری نوشابه انرژی زا قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری ۲ سارق کابل‌های برق هنگام سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای کابل‌های برق هنگام سرقت خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخامقدم گفت: شب گذشته ماموران یکی از کلانتری‌های این فرماندهی هنگام گشت زنی در یکی ازخیابان‌های این شهرستان ۲ مرد جوان را حین سرقت کابل‌های برق مشاهده کردند.

او  بیان داشت: ماموران انتظامی قبل از فرار متهمان از محل، آن‌ها را در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از محل مقادیری کابل برق دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار اظهار داشت: متهمان ۲۵ و ۳۳ ساله به ۴ فقره سرقت کابل برق در سطح شهر چابهار اعتراف کردند.

سرهنگ کیخامقدم با اشاره به معرفی متهمان از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات خود را از فعالیت سارقان، مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، از طریق تماس با ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار