مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۶ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۶ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان قدرت نمائی باند اشرار در زاهدان

با تلاش و پیگیری پلیس ۶ تن از اعضای یک باند شرارت‌های سریالی در شهر زاهدان دستگیر شدند.

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت سریالی چند مرد جوان در سطح شهر زاهدان با قدرت نمایی، حمل سلاح گرم، سرقت‌های مسلحانه، تیراندازی به سمت شهروندان و برهم زدن نظم و امنیت عمومی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او  افزود: تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه داشت تا اینکه روز گذشته اطلاعاتی در خصوص محل اختفای ۶ تن از اعضای این باند شرارت در چهار نقطه از شهر زاهدان به دست آمد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی استان در اقدامی هماهنگ و منسجم این افراد در طی ۴ عملیات مجزا دستگیر کردند.

سردار قنبری خاطر نشان کرد: در این عملیات مقتدرانه در بازرسی از مخفیگاه‌های این باند شرارت‌های سریالی ۲ قبضه سلاح شکاری به همراه ۲۰ عدد فشنگ ساچمه زنی، یک قبضه سلاح کلاش به همراه یک تیغه خشاب حاوی ۱۴فشنگ جنگی، ۴ تیغه چاقو و ۲ تیغه شمشیر کشف شد.

او با اشاره به توقیف سه دستگاه از متهمان خاطر نشان کرد: پلیس با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت در چارچوب قانون برخورد می‌کند و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده فعالیت‌های مجرمانه و غیر قانونی توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰، پلیس را مطلع، تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

توقیف سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت:در حال حاضر پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان طرح شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق سوخت و جمع آوری باک‌های اضافی را در دستور کار دارد و گشت‌های ویژه‌ای را در این خصوص به ویژه در شهر‌های ورودی استان فعال کرده است.

او ابراز داشت: در این راستا طی هفته گذشته ضمن تخریب ۹ دپوی سوخت، ۴ دستگاه تریلی حمل سوخت توقیف و ۵ باک اضافه خودرو‌های سنگین حذف شد.

سردار قنبری بیان داشت: ماموران انتظامی در مجموع ۱۱۶ هزار و ۲۲۹ لیتر انواع سوخت قاچاق شامل ۱۱۲ هزار و ۲۶۹ لیتر گازوئیل، ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین، ۱۸۶۰ لیتر نفت سفید کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سوخت‌های کشف شده در شهر‌های زاهدان، دلگان، هامون، سراوان بوده، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۹ دستگاه خودرو توقیف و ۲۶ فرد متخلف با تشکیل پرونده به مقامات قضائی معرفی شدند.

او  عنوان کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاق با جدیت عمل می‌کند و از شهروندان نیز انتظار داریم هرگونه فعالیت غیرمجاز افراد سود جوء از جمله قاچاق سوخت را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری عامل جنایت خیابانی در شهر زاهدان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی عاملان قتل ۲ مرد جوان در شهرستان زاهدان پس از یک سال فرار به دام افتادند.

سردار"احمد طاهری" جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی قتل ۲ مرد جوان در بیست و چهارم خردادماه سال گذشته در بلوار رسالت شهر زاهدان بلافاصله تیمی از ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی اظهارات شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد ۲ جوان موتورسوار با یک قبضه اسحله شکاری ساچمه زن به سوی ۲ جوان ۲۹ ساله به نام‌های پرویز و احمد که در کنار بلوار نشسته بودند تیراندازی و از صحنه جنایت متواری شده اند.

سردار طاهری تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از کمترین سرنخ‌های بجامانده از عاملان این جنایت تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و یکی از متهمان را شناسایی کردند.

او خاطر نشان کرد: با توجه به متواری بودن متهم تحقیقات به کندی پیش می‌رفت تا اینکه روز گذشته اطلاعاتی در خصوص محل اختفای او در یکی از روستا‌های حاشیه شهر زاهدان بدست آمد.

کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پس از هماهنگی‌های لازم قضائی صبح روز گذشته متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده به قتل با همدستی یکی از دوستانش در پی اختلافات قبلی اعتراف که در تحقیقات تکمیلی مشخص شد همدست متهم ۲ ماه پس از جنایت به علت بیماری فوت کرده است.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: متهم به قتل پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار