دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۳۸۳ نفر یعنی بیش از ۴۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان به طور قطعی بهبود یافته‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۴۷ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در  استان افزوده شده‌اند و تعداد مبتلایان تا امروز (پنجشنبه ۸ خرداد) به ۹۴۷ نفر شامل ۵۶۶ مرد و ۳۸۱ زن رسید.

او افزود: از ۴۷ مورد مثبت جدید،۱۵ مورد در بوشهر، ۸ مورد در دشتستان، ۱۱ مورد در گناوه، ۵ مورد در تنگستان، ۵ مورد در جم، ۲ مورد در دیلم و یک مورد در کنگان شناسایی‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: ۱۵ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۱۰ آقا در رده سنی ۲۳ تا ۶۲ سال، چهار خانم در رده سنی ۳۷ تا ۸۴ سال و یک کودک ۸ ساله هستند که از این تعداد ۱۲ نفر آن‌ها به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، یک نفر از آن‌ها نیز از بیمارستان ترخیص شده و دو نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

کشمیری عنوان کرد: ۸ مورد جدید شهرستان دشتستان، سه آقا در رده سنی ۳۲ تا ۵۷ سال و پنج خانم در رده سنی ۱۵ تا ۵۷ سال هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در مراقبت خانگی هستند.

او گفت: ۱۱ مورد جدید شهرستان گناوه، دو آقای ۳۱ و ۳۴ ساله و ۹ خانم در رده سنی ۲۶ تا ۷۱ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۵ مورد جدید شهرستان تنگستان، شامل چهار آقا در رده سنی ۲۶ تا ۴۱ سال و یک کودک یک‌ساله هستند که چهار نفر از آن‌ها در مرکز بیماریابی شناسایی  شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند و یک نفر نیز بعد از گذراندن دوره درمان خود از بیمارستان ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت است.

کشمیری بیان کرد: ۵ مورد جدید شهرستان جم، دو آقای ۳۴ و ۱۸ ساله، یک خانم ۳۰ ساله و دو کودک ۵٫۵ ساله و ۸ ماهه هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

او گفت: موارد جدید شهرستان دیلم دو خانم ۴۸ و ۲۳ ساله هستند و مورد جدید شهرستان کنگان نیز کودکی ۹ ساله است که همه آن‌ها سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند و در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونتشان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اشاره کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان (۹۴۷ نفر) تاکنون ۳۸۳ نفر بهبودیافته‌اند، ۵۲۱ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند، و ۳۰ نفر دیگر نیز دوره درمانی خود را در بیمارستان سپری می‌کنند.

کشمیری بابیان اینکه استفاده از ماسک در محیط بیرون از منزل به ویژه در محیط‌های شلوغ ضروری است، گفت: عده‌ای از مردم در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند که این موضوع روز‌های سختی را برای ما رقم خواهد زد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.