معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: جسد جوان غرق شده پس از ۴۸ ساعت جستجو در دریاچه‌ای در الموت شرقی پیدا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حکمت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: روز دوشنبه گزارش غرق شدن یک جوان ۳۶ ساله در دریاچه آلوبن در ارتفاعات روستای لامان الموت شرقی به جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد که نجاتگران پر تلاش پس از ۴۸ ساعت جستجو  توانستند به  این دریاچه دست یابند و در یک عملیات منسجم و با رعایت نکات فنی و ایستگاه گیری در مراحل مختلف عمق زدن چهل تا پنجاه متری در زیر دریاچه جسد این فرد را پیدا کنند.

هاشمی افزود: اینگونه عملیات‌های سنگین و غواصی در عمق بسیار بالا ممکن است آسیب‌های جسمانی جدی فراوانی را برای غواصان رقم بزند.

او اضافه کرد: این جوان غرق شده علی رغم اینکه دارای تجربه و سابقه چندین بار شنا در این دریاچه بود، اما به علت گرفتگی عضلات بدن در هنگام شنا مغلوب طبیعت شد.

معاون امداد و نجات استان از شهروندان خواست برای حفظ جان خود از شنا کردن در محل‌های نا امن، ناشناخته و دارای ریسک خطر بالا اعم از رودخانه‌ها، سد‌ها، استخر‌های باغی و دریاچه‌ها به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.