لزوم افزایش آگاهی شهروندان در رابطه با کم کاری تیروئید

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرداول گفت: کم‌کاری مادرزادی تیروئید یکی از علل مهم قابل پیشگیری عقب افتادگی ذهنی در نوزادان است که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محسن صادقی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان چرداول در نشست هم اندیشی گرامیداشت هفته جهانی اطلاع رسانی تیروئید گفت: کم‌کاری مادرزادی تیروئید یکی از علل مهم قابل پیشگیری عقب افتادگی ذهنی در نوزادان است، لذا با عنایت به اهمیت موضوع ۴ لغایت ۱۰ خرداد ماه به منظور افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری تیروئید، عوارض، راه‌های پیشگیری و درمان آن، به عنوان هفته جهانی اطلاع رسانی تیروئید معرفی شده است.

در ادامه این نشست زینب شریفی کارشناس بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: با انجام برنامه کشوری غربالگری بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان، تشخیص به هنگام و درمان مناسب مبتلایان، این بیماری به طرز چشمگیری بهبود یافته است، اما بدون درمان و یا درمان دیررس و یا نامناسب، عقب‌ماندگی ذهنی و عوارض دیگر بیماری اجتناب‌ناپذیر است.

او بیان کرد: آموزش همگانی و مداوم جامعه، به ویژه مادران باردار و کلیه کارکنان درگیر در اجرای برنامه، برای پوشش‌دهی قابل قبول غربالگری کم‌کاری مادرزادی تیروئید بسیار مهم است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.