شرایط بازنشستگی اعضای صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن کمالی مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر فارسگفت: اعضای صندوق با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن بازنشسته و از مزایای بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

او، با اشاره به اینکه متقاضیان می توانند به کارگزاری ها در استان مراجعه و تقاضای بازنشستگی بدهند، بیان کرد: تاکنون ۱۴۵ هزار خانوار روستایی و عشایری عضو این صندوق هستند.

کمالی با تاکید بر اینکه بیمه شدگان تحت پوشش می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، تصادف و فوت بهره‌مند شوند، تصریح کرد: متقاضیان می توانند برای دریافت و مطلع شدن از سطوح درآمدی و نرخ‌های حق بیمه به دفاتر و کارگزاری‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان‌های مختلف مراجعه و اطلاعات لازم را بدست آورند.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر فارس ادامه داد: در صورتی که بیمه شده ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد می‌تواند بازنشسته شود.

او، افزود: شرایط آغاز حق بیمه پردازی از سوی متقاضیان، روستاییان و عشایر حداقل ۱۸ سال  و حداکثر ۵۰ سال سن  است.

کشاورزان و ساکنان روستا‌ها و عشایران کشور، که تحت پوشش بیمه‌ای هیچ صندوق دیگری نیستند، می‌توانند به صورت اختیاری در این صندوق عضو شوند و مطابق ۸ سطح مشخص، حق بیمه‌های ماهیانه به صندوق بپردازند تا پس از رسیدن به سن بازنشستگی ۶۵ سال، یا در صورت فوت و از کار افتادگی، خود و خانواده شان از مستمری ماهیانه برخوردار شوند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
با سلام
مادرم الان ۷۲ سال سن دارد و بیمه اش ۷ سال میباشد تا ۱۵ سال که بخواهد بازنشسته بشود ۸۰ ساله میشه بنظرم به نوعی اجحاف در حق روستائیان میشود وباید با توجه به شرایط سنی افراد بازنشسته شوند باید به فکر راه حل مناسب باشید
Iran (Islamic Republic of)
ب خ
۱۶:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام به نظر شما تو این موقعیت کسی سنش به شصت و پنج سال میرسه خواهشا در مورد سن افراد که باید بازنشسته شچوند کمی تامل کنید
آخرین اخبار