فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از آماده‌باش یگان حفاظت محیط زیست برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی همزمان با شروع فصل گرما خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آزاد شیخ ویسی با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش احتمال آتش سوزی در محیط زیست به دلیل کاهش بارندگی‌های امسال، اظهار کرد: تدابیر لازم را برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی اتخاذ کرده و مناطق حساس و پرخطر را در اولویت حفاظت قرار داده ایم.

او منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با وسعت چهار هزار هکتار را یکی از مهمترین این مناطق دانست و عنوان کرد: اگرچه این منطقه در سطح پایین‌تری نسبت به مناطق حفاظت شده قرار گرفته، اما به دلیل تنوع حیات وحش از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قراویز یکی از زیستگاه‌های اصلی آهوی ایرانی است، یادآور شد: هم اکنون فصل زایش آهو‌ها است و در صورت وقوع آتش‌سوزی بچه آو‌های کوچک امکان فرار ندارند. از سوی دیگر تنوع و تمرکز گونه‌های جانوری در این منطقه نسبت به مناطق دیگر بالا است.

او اضافه کرد: هم اکنون کار تیغه زنی و ایجاد آتش‌بر در این منطقه انجام شده و تدابیر حفاظتی را در آنجا تشدید کرده ایم.

شیخ ویسی تاکید کرد: اولویت بعدی برای مقابله با آتش‌سوزی، مناطق حفاظت شده شامل بوزین و مره‌خیل، منطقه قلاجه و منطقه حفاظت شده بیستون است.

او هچنین منطقه چالابه را نیز از دیگر نقاطی دانست که هر سال آمار زیادی از آتش سوزی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و ادامه داد: برای حفاظت از این منطقه نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از خرید چهار دستگاه دمنده، تجهیزات مقابله با آتش سوزی  خبر داد تا نیرو‌های یگان حفاظت بتوانند در شرایط بحرانی با تجهیزات بهتری به مقابله با حریق بروند.

شیخ ویسی در ادامه با بیان اینکه دلیل اصلی آتش سوزی‌های محیط زیست عوامل انسانی است، از مردم خواست در این روز‌های گرم از روشن کردن آتش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست و یا رها کردن شیشه که باعث ایجاد آتش می‌شود، خودداری کنند.

او از وضعیت آتش سوزی‌های سال گذشته استان کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: سال گذشته ۲۲ مورد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست داشتیم که وسعت آن‌ها حدود ۴۰۰ هکتار بود و امیدواریم امسال این میزان کاهش پیدا کند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.