کارشناس پروژه کشت و برداشت چغندرقند در شرکت نیشکر هفت تپه گفت: کشت چغندر قند بدلایل مختلف، بهترین الگوی تناوب زراعی با نیشکر محسوب می‌شود.

عبدالهی پور کارشناس پروژه کشت و برداشت چغندرقند در شرکت نیشکر هفت تپه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پروژه کشت چغندر قند به مساحت یک هزار هکتار برای اولین بار در کشور و سطح منطقه انجام شده.

او افزود: شرکت نیشکر هفت تپه از قدمت و سابقه زیادی برخوردار است، یکی از بهترین الگو‌های تناوب زراعی با نیشکر محسوب می‌شود. چراکه بدلیل کم مصرف بودن این محصول به لحاظ نیاز به آب، رفع مشکل کم آبی شرکت نیشکر هفت تپه، تولید محصولات، اشتغال پایدار، حاصلخیزی خاک و... برای تناوب زراعی مناسب است.

عبدالهی پور اظهار کرد: اراضی شرکت نیشکر هفت تپه جزء بهترین اراضی منطقه از نظر پتانسیل خاک هستند، چراکه شرایط توسعه کشت چغندر قند را فراهم می‌کنند و بحمدالله در سال جهش تولید توانستیم برای اولین بار این پروژه را اجرایی نماییم و امید داریم در سال‌های آینده، کشت این محصول به عنوان یکی از کشت‌های استراتژیک این شرکت تبدیل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه با ادامه این پروژه مشکل بیکاری اهالی بومی و کارگران منطقه رفع می‌گردد، اذعان داشت: براساس پیش بینی‌های انجام شده، ۷۰ هزار تن چغندر قند از سطح یک هزار هکتار از اراضی شرکت برداشت و راهی کارخانه‌های تولید شکر در سایر استان‌های همجوار شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.