رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد از اجرای نیت موقوفات مرتبط با ماه مبارک رمضان و دستگیری از نیازمندان در این ماه خبر داد.

گستردن بساط سخاوت و خوش قلبی واقفان یزدی در ماه ضیافت الهیمحمد حسین کاظمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، بیش از ۱۵ موقوفه مرتبط با این ماه اجرای نیت و از خانواده‌های کم بضاعت و بی بضاعت این شهرستان دستگیری شد.

او با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نیت موقوفات ماه رمضان را اطعام نیازمندان تشکیل می‌دهد، افزود: در این ماه یک هزار پرس غذا به ارزش ۱۷۴ میلیون ریال از محل موقوفه شهربانو، یک هزار ظرف حلوا به ارزش ۴۰ میلیون ریال از محل موقوفه آقا حسن بن مومن و بیش از سه هزار جعبه رطب به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال از محل موقوفه شمس الدین خرمی، تهیه و بین نیازمندان شهرستان یزد توزیع شد.

کاظمی ادامه داد: همچنین در این ماه ضیافت الهی ۷۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۱۵۰۰ هزار ریال از محل موقوفه میرخضرشاه و یک تن برنج به ارزش ریالی ۶۵ میلیون ریال از محل موقوفه ابراهیم نور الله تهیه و در اختیار مستمندان قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد اضافه کرد: یکصد میلیون ریال بن خرید مواد غذایی و شوینده و هزار و ۵۰۰ بن افطاریبه ارزش ۴۵۰ میلیون ریال از محل موقوفات افطاری شهرستان یزد بین خانواه‌های کم بضاعت و بی بضاعت توزیع شد.

او به ۱۴۰ ختم کامل قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان امسال از موقوفات قرآنی شهرستان یزد اشاره کرد و افزود: همچنین در این ماه مبارک، ۸۶ قرآن از محل موقوفه حاج محمد صادق تاجر طهرانی به ارزش ریالی ۲۵ میلیون ریال خریداری و به خانواده نیازمندان تحویل داده شد.

کاظمی تصریح کرد: در ماه ضیافت الهی ۳۰ هزار بن خرید نان گرم و نان خشک به ارزش ریالی ۱۵۰ میلیون ریال از موقوفه عبدالکریم صفار یزدی تهیه و بین نیامندان توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در پایان اضافه کرد: در این ایام با توجه به کرونا در قالب رزمایش ضیافت همدلی بیش از ۳۰۰۰ بسته معیشتی به ارزش حداقل ۲۵۰۰ هزار ریال از طریق مراکز افق امامزادگان شهرستان یزد پخش شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار