معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا در میانه شیوع ویروس مرگبار کرونا، از اعمال فشار بر این کشور دست بر نمی‌دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد برغم شیوع ویروس مرگبار کرونا، آمریکا از سیاست اعمال فشار علیه مسکو دست نمی‌کشد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما در زمینه‌های مختلف (همکاری) از جمله مبارزه با همه گیری ویروس کرونا، از طریق کمک‌های متقابل بشردوستانه، به توافقاتی دست یافته ایم. با این حال همچنان تلاش‌های مداوم برای اعمال فشار‌های سیاسی، روانی و تحریم علیه روسیه وجود دارد.

این دیپلمات روس همچنین در خصوص تصمیم اخیر آمریکا برای خروج از پیمان آسمان‌های باز گفت: در صورت بقای این پیمان، متحدان آمریکا احتمالا راهی برای اشتراک گذاری اطلاعات با این کشور و برعکس خواهند یافت، هرچند به دلایل سیاسی و قانونی این مسئله مشکل ساز خواهد بود.

پیشتر گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان از اتحادیه اروپا خواست تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه را لغو کنند و تأکید کرد همکاری اروپا و مسکو پس از پیدایش بحران در حال رشد ویروس کرونا در جهان ضروری است.

برغم همه گیری مرگبار کرونا در سراسر دنیا، آمریکا بی توجه به خواست جامعه جهانی همچنان به ابزار ضد بشری تحریم علیه کشور‌های مخالف خود متوسل می‌شود.

روابط روسیه و کشور‌های غربی از جمله آمریکا و کشور‌های اتحادیه اروپا پس از پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در مارس ۲۰۱۴ و وضع تحریم‌ها علیه مسکو بدتر شده است. از طرفی، مسکو با تلاش برای بازگرداندن روابط به حالت عادی، درصدد مقابله با رویکرد خصمانه غرب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار