تعداد بیماران بستری شده در مازندران امروز شنبه در مقایسه با دیروز ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  ۵۲ بیمار مبتلا به کرونا از دیروز جمعه دوم خرداد تا امروز شنبه در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند در حالیکه این میزان دیروز ۷۷ نفر بود.

کاهش ۲۵ نفره تعداد مبتلایان اگرچه خبر خوبی است، اما مسئولان بهداشت و درمان استان در خصوص افزایش این تعداد با توجه به تعطیلات پیش رو ابراز نگرانی کردند و از مردم خواستند، برای کاهش تعداد بیماران کرونایی، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند.

موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۴۵ بیمار جدید مشکوک به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه‌ها بستری و ۴۶ نفر نیز ترخیص شدند.

او با بیان اینکه ۲۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ اکنون در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند، افزود: مازندران همچنان جزو استان‌های زرد و قرمز کشور از لحاظ شیوع کرونا است و مسافران از سفر به این استان خودداری و در صورت مشاهده علائمی همچون تب، لرز، سرماخوردگی خود را قرنطینه خانگی کنند.

بیشتر بخوانید: آیا مازندران دوباره طغیان کرونا را تجربه می‌کند؟

جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۷ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان این دانشگاه گفت: ۹ بیمار نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا ادامه درمان را در قرنطینه خانگی ادامه دهند.

او افزود: ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا اکنون در بیمارستان‌های بابل بستری هستند که ۲۰ بیمارعلائم تنفسی حاد دارند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.