کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان زرند از آغاز برداشت گل محمدی از ۱۲هکتار گلستان‌های دهستان دشتخاک و مزارع مسجد ابوالفضل (ع) دو راهی سربنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، قلی زاده کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان زرند از آغاز برداشت گل محمدی از ۱۲هکتار گلستان‌های دهستان دشتخاک و مزارع مسجد ابوالفضل (ع) دو راهی سربنان خبر داد.

او‌گفت: دهستان دشتخاک از مناطق مستعد کشت گل محمدی بوده و در سال جاری سطح زیر کشت این محصول نیاز کم آبی ۲هکتار افزایش یافته است و کشاورزان منطقه چند سالی است اقدام به کشت و افزایش سطح زیر کشت گل محمدی را کرده اند.

قلی زاده برداشت گل محمدی در هر هکتار را بین یک تا یک و نیم تن اعلام کرد و افزود : زمان برداشت گل محمدی اشتغال قابل توجهی برای روستائیان منطقه ایجاد شده است و درآمد زایی خوبی هم دارد.

حجت الاسلام قادری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند هم گفت: با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی زرند ۲و نیم هکتار از زمین‌های متعلق به مسجد ابوالفضل (ع) دو راهی سربنان که سال‌ها بلا استفاده بوده اند ، زیر کشت گل محمدی قرار گرفته و اولین برداشت گل محمدی از گلستان‌های مربوط به این مکان آغاز شده است که درآمد حاصله صرف برنامه‌های فرهنگی مسجد و شهدای گمنام این مکان مقدس می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.