پرداخت بیش از ۲۲۰ میلیون ریال زکات در شهرستان شوسف

دبیر شورای زکات شهر شوسف گفت: در سال ۹۸ بیش از ۲۲۰ میلیون ریال زکات توسط مردم شهرستان شوسف پرداخت شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عباسی دبیر شورای زکات شهر شوسف گفت: این مبلغ جمع آوری شده در امور فقرا، پروژه‌های عمرانی و فرهنگ سازی و تبلیغات در شهر شوسف هزینه شده است.

او افزود: اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و هر جایی که در قرآن به اهمیت نماز پرداخته است به زکات نیز اشاره شده است.

عباسی با بیان اینکه افراد با زکات اموال خود را بیمه می‌کنند. ادامه داد: اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام درکی مسئول زکات شهرستان گفت: جمع آوری زکات در جامعه یکی از رسالت‌های مهم و سنگین کمیته امداد حضرت امام (ره) است که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس شد و منشا خدمات بسیاری برای جامعه است.

او ادامه داد: پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات مال و اموال خود را پرداخت می‌کنند، باعث رضایت خالق و خشنودی مخلوق می‌شوند و برای آن‌ها پاداشی بسیار بزرگ است.

درکی  با بیان اینکه اعتمادسازی یکی از راهکار‌های افزایش پرداخت زکات است و اظهار کرد: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

او، پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن را موجب تحقق عدالت اجتماعی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام، دینی عدالت‌محور است، تاکید‌های فراوانی در قرآن کریم و روایات اسلامی درباره اهمیت پرداخت زکات شده است.

عاقلی مسئول مشارکت‌های مردمی شوسف؛ نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جمع‌آوری زکات گفت: زکات از شئون حاکم اسلامی و، ولی فقیه است که اگر در جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد و پرداخت زکات در باور مردم نهادینه شود در حوزه رفع محرومیت بسیار تأثیرگذار می‌شود.

او افزود: این موضوع باید در بین مردم نهادینه شود که پرداخت زکات خرج مال نیست، بلکه جمع مال است و زکات موجب برکت در مال، سلامتی جسم، اولاد صالح و خوشبختی قلب می‌شود و همه باید نقش خود را در این زمینه به‌درستی انجام دهیم.

 مسئول مشارکت‌های مردمی شوسف با بیان اینکه در هزینه کرد زکات حق دخل و تصرف نداریم، یادآور شد: در توزیع زکات براساس مسائل شرعی باید عمل کنیم و نباید آمار زکات را بالا و پایین کرده و هزینه کرد آن را تغییر داد.

عاقلی تاکید کرد: اولویت در توزیع زکات جمع آوری شده تقسیم آن در بین فقرا و نیازمندان جامعه است و بعد باید صرف پروژه‌های عام المنفعه و سایر سرفصل‌های دیگر شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.