جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در بحث کشف و پیشگیری در فضای سایبری خوشبختاته استان کرمان رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

رتبه دوم استان کرمان در کشف و پیشگیری جرم‌های فضای سایبریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ فرشید جانشین فرمانده انتظامی استان امروز در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شهرستان‌ها با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب گفت: با توجه و تکیه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه نیروی انتظامی، برقراری نظم وامنیت از بزرگترین و قابل توجه‌ترین امر برای این نهاد است.

او افزود: هدف از برگزاری این جلسه همراهی همه سازمان ها، نهاد‌ها ومردم در جهت تامین امینت است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا کنون در مرکز استان بیش از ۶۶ درصد افزایش سرقت داشته ایم، عنوان کرد: این میزان سرقت در کل استان می‌توان به بیش از ۷۰ درصد اشاره کرد.

سرهنگ فرشید بیان داشت: خرسندیم که از انتهای سال ۹۸ و ابتدای امسال نسبت به سال‌های قبل کمتر از ۵۰ درصد سرقت داشته ایم.

او با بیان اینکه در استان کرمان با تدابیر خوب سردار ناظری، نسبت به افزایش سرقت این استان پایین‌تر از نرم کشوری است، افزود: در بحث کشف و پیشگیری در فضای سایبری خوشبختاته استان کرمان رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

سرهنگ فرشید تصریح کرد: هرچه بیشتر آگاه سازی بیشتر باشد در نهایت از امنیت وآرامش بیشتری بهره‌مند خواهیم شد که در این زمینه تمامی دستگاه ها، نهاد‌ها ومردم باید هماهنگ وهمراه باشند تا به نتایج خوبی دست یابیم.

سرهنگ فدا فرمانده انتظامی شهرستان‌ها نیز در این نشست با ارائه آمار سرقت‌ها طی ۵۸ روز طی شده از سال جدید را این چنین عنوان کرد: سرقت مسلحانه در بازار خوشبختانه ۶۷ درصد کاهش داشته ایم، ولی برای امنیت بیشتر طلافروشان باید استاندارد‌های پیشگیری اعم از استفاده از دوربین، انتخاب مکان مناسب و... را مدنظر گرفته ورعایت کنند.

او افزود: سرقت تحت پوشش، ۱ درصد افزایش، سرقت از بانک‌ها صفر درصد، سرقت از مغازه ۲۰ درصد افزایش، سرقت از منزل ۱۲ درصد افزایش، سرقت امان دولتی ۲۸ درصد افزایش، کیف قاپی ۱۳ درصدافزایش، سرقت احشام ۳ درصد افزایش داشته ایم.

او عنوان کرد: از انتهای سال ۹۷ وطی سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ نفر معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری کردیم که بسیار در امر سرقت تاثیر گزار بوده اند، ولی امسال بدیل شیو بیماری کرونا، هنوز موفق به عملی کردن این امر نشده ایم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار