مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد از پرداخت بیشترین درصد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در سال ۹۸ توسط این صندوق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، صندوق کارآفرینی امید در مقاطع مختلف زمانی پیشتاز بوده و در پایان سال ۱۳۹۸ با پرداخت بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی رتبه اول را در بین موسسات عامل پرداخت این تسهیلات در استان به خود اختصاص داد.

ارسلان حسن پور افزود: بر اساس آخرین گزارش ارسالی از صندوق مرکز صندوق این استان با جذب ۱۰۶ درصدی اعتبارات ابلاغ شده رتبه اول را از نظر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در بین صندوق‌های استان‌ها به خود اختصاص داده است.

او به اجرایی کردن طرح‌های استراتژیک صندوق در سطح استان اشاره کرد و گفت: عملیاتی کردن طرح‌های استراتژیک صندوق از قبیل ایجاد روستا‌های بدون بیکار، یک روستا یک محصول و تشکیل روستای بدون بیکار بخشی از این برنامه‌ها بود که در سال ۹۸ دنبال شد.

حسن‌پور به اجرایی کردن تشکیل روستای بدون بیکار در سال گذشته اشاره کرد و گفت:در گام اول و به سبب اجرایی شدن این طرح با همکاری و هماهنگی بنیاد خیریه وفاق سبز علوی، سپاه فتح استان و دیگر سازمان‌های مرتبط دو روستای باغچه و اسلام آباد جلیل در شهرستان بویراحمد شناسایی و تاکنون به تعداد ۴۴ نفر از افراد بیکار این روستا‌ها مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

او افزود: شروع فرایند اجرایی طرح روستای بدون بیکار در دو روستای اسلام آباد و باغچه جلیل با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، معاونین استاندار، سپاه فتح استان و روسای برخی ادارات افتتاح شد.

حسن‌پور تصریح کرد: در زمینه اجرای این طرح همچنین پرداخت تسهیلات به ۳ روستا در سایر شهرستان‌ها نیز در برنامه آتی صندوق است.

او با بیان اینکه طرح یک روستا یک محصول یکی دیگر از طرح‌های استراتژیک صندوق کارآفرینی امید استان بوده، اظهار داشت: تاکنون در این زمینه ۲ روستا در شهرستان گچساران و بویراحمد شناسایی شده‌اند.

حسن پور تصریح کرد: در شهرستان گچساران در روستای منتخب سربیشه گچساران بیش از ۵۰ فقره تسهیلات به هنرمندان این روستا در حوزه گلیم بافی پرداخت شده است و فرایند شناسایی و پرداخت تسهیلات به سایر هنرمندان این بخش ادامه دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه از وصول ۱۰۰ درصدی مطالبات این صندوق در سال ۱۳۹۸ خبرداد و گفت: طبق آخرین گزارش ارسالی از صندوق مرکز، در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ صندوق کارآفرینی امید این استان ۱۰۰ درصد اقساط مورد انتظار را وصول کرده و از این حیث در بین استان‌های ردیف اول در سطح کشور قرار گرفته است.
 
او  به ارزیابی و نظارت بر طرح‌ها جهت جلو گیری از انحراف تسهیلات و هزینه کردن آن‌ها برای ایجاد اشتغال و تولید اشاره کرد و گفت:در بخش نظارت و ارزیابی طرح‌ها، ۱۱۰۰ بازدید از طرح‌ها توسط کارشناسان شهرستانی، ستادی و کشوری صورت پذیرفت و با برآورد ۹۴ درصدی طرح‌های فعال، استان رتبه ۴ را به خود اختصاص داده است.

حسن‌پور به افتتاح طرح‌های مختلف طی سال گذشته با حضور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید، معاونین استاندار و روسای برخی ادارات و سازمان‌های استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از جمله این طرح‌های افتتاح شده تولید انواع میوه خشک و همچنین طرح تولید انواع کابینت وکیوم و سنگ کورین بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تکریم ارباب رجوع، حرکت در مسیر اجرای برنامه‌های دولت جهت رونق تولید و اشتغال را از رویکرد‌های این صندوق در سال جهش تولید عنوان کرد و گفت: از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها برای تحقق اشتغال و جهش تولید در راستای توسعه و آبادانی استان استفاده خواهیم کرد.

او  شعار جهش تولید توسط مقام معظم رهبری در شرایط کنونی کشور را بسیار عالمانه، هوشمندانه و نوید بخش آینده‌ای روشن در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار ذکر کرد و گفت: در سال جاری صندوق کارآفرینی امید از طرح‌هایی که موجب تقویت تولید وسرمایه گذاری داخلی شود و با تولید کالا‌های با کیفیت بستر را برای توسعه هموار کند حمایت خواهد کرد.

حسن‌پور به نگاه مثبت مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در کشور به عملکرد صندوق در استان اشاره کرد و گفت: این رویکرد مثبت نتیجه تعامل خوب صندوق کارآفرینی امید در استان با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی، توجه به طرح‌های اشتغالزایی زود بازده و نظارت مستمر همکاران در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و وصول مطالبات بوده است.

او توجه به کسب کار‌های کوچک و طرح‌های اشتغال‌زایی در روستا‌ها جهت اشتغال پایدار را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد:کسب و کار‌های خانگی، طرح‌های خود اشتغالی و کارآفرینانه در اولویت اعطای تسهیلات صندوق قرار دارند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد   به انعقاد تفاهم نامه‌های صندوق برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان نیز اشاره کرد وگفت: در سال گذشته تفاهم نامه‌های متعددی با دستگاه‌های اجرایی داشتیم که عملکرد خوب صندوق رضایت مندی دستگاه‌ها را به همراه داشت.

حسن‌پور گفت: دستگاه‌های اجرایی که با آن‌ها تفاهم نامه برای ایجاد اشتغال پایدار منعقد کردیم متقاضیان را به صندوق معرفی و کارشناسان ما طرح‌های ارائه شده را بررسی می‌کنند و اگر ضوابط و مقررات صندوق کارآفرینی و شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی را رعایت کرده باشند ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﭘﺮﻭﻧﺪه اﻗﺪاﻡ می‌شود

او ﻣﻼک ﺩاﺷﺘﻦ ﺷﺮاﻳﻄ ﺑﺮاﺑﺮ ﺩﺳﺘﻮﺭاﻟﻌﻤﻞ ﺻﻨﺪﻭﻕ کارافرینی امید را اساس پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ذکر کرد و عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه‌ای که منجر به اشتغال پایدار در استان شود حمایت می‌کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان اینکه صندوق کارافرینی امید در سال ۹۸ کارنامه درخشانی را از خود به جا گذاشت که ماحصل تلاش پرسنل صندوق کارافرینی امید در توجه به ماموریت‌ها و وظایف ذاتی صندوق بود اظهار امیدواری کرد صندوق کارآفرینی امید در سال ۹۹ با تلاش مضاعف بتواند در زمینه رضایت‌مندی مردم و حرکت در مسیر اشتغال پایدار بیش از گذشته گام بردارد.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط آشنا بازی وام ها بیشتر به اقوام خودشان به افراد مستعد نمی دهند داداش