فرشاد مقیمی مدیرعامل خودروسازی ایران خودرو در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آغاز پیش فروشهای دو شرکت خودرو سازی بیان کرد: مجموعه شورای رقابت در حال تدوین حوزه قیمت گذاری و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونت صنایع وزارت صمت در حال پیگیری موضوع مجوزهای پیشفروش هستند. ما هم در انتظار ابلاغ این دو موضوع به خودروسازها هستیم اما در این مدت تلاش کردیم که زیرساختهای لازم برای انجام پیش فروش را فراهم کنیم که فرآیند تست و ارزیابی را میگذراند.
او بیان کرد: امیدواریم تا چند روز آینده این فعالیت را آغاز و بخشی از نیاز جامعه را تامین کنیم تا در مدیریت بازار نقش مناسبی ایفا کنیم. مجموع اتفاقهای انجام شده بازار را با روند کاهشی همراه کرد و نهایی شدن این اقدامات تشدید فرآیند کاهش قیمت خودرو در بازار را به همراه خواهد داشت.
بیشتر بخوانید: پیش پرداخت خرید خودرو در حساب خودروسازها میماند؟
مقیمی درباره تصاویر منتصب به انبارهای خودروی این خودروسازی بیان کرد: مردم یقین داشته باشند که حتی اگر توان تحویل یک خودرو بیشتر را در روز داشته باشیم این کار را در دستور کار قرار خواهیم داد. تولید ما در سال ۹۸ با افزایش خوبی مواجه شد در حالی که خودروسازهای دنیا با چالش در تولید مواجه شده اند و این بدون شک حاصل تلاش مجموعه همکاران ما در مجموعه است. نسبت به دوره مشابه سال قبل در همین ایام حدود ۲۵ درصد رشد را تجربه کردهایم به طوری که در اردیبهشت سال گذشته حدود ۳۴ هزار خودرو و تا ۳۰ اردیبهشت امسال بیش از ۴۵ هزار خودرو تولید کردیم. هدف ما از تولید عمل به تعهدات و تحویل معوقات قبلی است.
مدیر عامل ایرانخودرو ادامه داد: در چند روز اخیر با مشکلی در بحث شماره گذاری مواجه شدیم که منجر به انباش برخی خودروها در کارخانه شد که امیدوار هستیم حداکثر تا فردا برطرف شود، رفع این مشکل باعث تحویل یکباره بیش از ۱۲ هزار خودرو به بازار خواهد شد که تاثیر مناسبی در بحث قیمتی و کاهش معوقات داشته باشد در این صورت در هیچ یک از عکسهای هوایی شرایط فوق را در پارکینگها نخواهید دید.
او تصریح کرد: موضوع دیگر هم تامین ارز و تامین قطعه بود که سرپرست وزارت صمت این مشکل را هم تا حدودی رفع کردند و مواردی که در تامین آنها وابستگی به خارج از کشور داشتیم و تامین شده و در گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار دارد را به کارخانه رسانده و خودروهای باقی ماندا را به دست مردم برسانیم.
مقیمی ادامه داد: با حل این مشکلات در آیندهای نزدیک با حجم وسیعی از توزیع خودرو مواجه خواهیم شد که تاثیری زیادی بر کنترل قیمتها خواهد داشت، این اقدامات را نباید جرا از هم ببینیم و مجموع اقدامات وزارت صمت، قوه قضائیه و سایر بخشها میتواند بازار را به ثبات لازم برساند بخش عمدهای از این خودرو ها تک کسری هستند و مشکل خاصی ندارند که نیاز داشته و در گمرک جمهوری اسلامی ایران است.
مقیمی با اشاره به زمان لازم برای بررسیها و ارزیابیهای لازم از انطباق موتور، گیربکس و شرایط خودرو تصریح کرد: مشکل خاصی وجود ندارد که بخواهیم تصور کنیم تولید این خودرو وابستگی به خارج از کشور دارد اگرچه درصد کوچکی باقی مانده به زودی همین درصد کم هم رفع میشود. ما در شرایطی که کشور با شدید ترین تحریمها دست و پنجه نرم میکند خودرویی با عمق داخلی سازی ۹۲.۵ درصد تولید خواهیم کرد و حتی این سطح از داخلی سازی را ثابت اعلام نمیکنیم چرا که احتمال افزایش عمق داخلی سازی ان وجود دارد.
انتهای پیام/
در عجبم چرا این دو شرکت را (ایران خودرو، سایپا )را به شرکت های خصوصی واگذار نمیکنند تا بین محصولات وارداتی رقابت پیش بیاد. هم در قیمت و هم در کیفیت.
خودروسازی ایران، ظالمترین جای این کشور، که افراد را از حقوق خود، محروم کرده
یه جوری محکم دروغ می گن که خودشونم باورشون شده.
انگار یادشون رفته پرایدی میفروختن که دنده عقب نداشت!
منتظر هستند که بوق روش نصب بشه بعد چند ماه بفروشند.
فساد
گرانی
ظلم
ستم
دلالبازی
دروغ
دزدی
اختلاس
بنده در دوره قبلی خرید خودرو در ثانیه های اول وارد سایت شدم ولی متاسفانه اعلام شد که ظرفیت تکمیل شده ولی جالبه هرچند بار که میخواستم وارد سایت بشم اس ام اس میومد که رمز کاربری شما توسط یک شماره دیگر که یک شماره فکر کنم از سمت اصفهان بود تغییر پیدا می کرد.
خیلی برام جالب بود که کی هستش که با کد ملی من میخواد ثبت نام کنه.
بعد که وارد شدم دیدم هیچ ثبت نامی انجام نشده.
به شماره مورد نظر تماس گرفتم که طرف اظهار بی اطلاعای می کرد. :-)) نمیدونم چه کلکی میزدند.
به زودی جوابگو خواهید بود و دیگه نخواهید توانست اینجوری به مردم دروغ بگید.
من هر موقع عکس های گوگل را مشاهده کرده ام احتکار خودروبوده است
چرا کسی جلو اینها رو نمیگیره؟؟ این مملکت صاحب نداره؟؟؟
با این وضع بایدم کمپین نخریدن خودرو داخلی را بیوفته ،اما این هدف یک سری کله گندس که با این آشفتگی تولید داخلی خودرو برای چندین سال یا سالها تعطیل بشه بنفع اونوری