مدیرعامل ایران خودرو گفت: مبنای قیمت گذاری خودرو از سال ۹۰ محاسبه می‌شود که برای خودروساز به صرفه نیست.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سایه روشن نابسامانی بازار خودرو امشب ۲۸ اردیبهشت ماه در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری با حضور خلخالی استاد دانشگاه، مجید باقری قائم مقام مدیرعامل سایپا و فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اینکه در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو با همت همه همکارانم تا به امروز توانستیم روند رو به رشدی را ادامه دهیم گفت: این روند رو به رشد تا کنون طی شده است، اما باید شرایط حاکم بر کشور و دنیا را هم در امر خودروسازی لحاظ کنیم لذا شرایط کشور و شرایط حاکم بر دنیا در تولید بی تاثیر نبوده است.

مقیمی با اشاره به اینکه وضعیت تولید خوب است افزود: جلساتی را با شورای رقابت برگزار کردیم و به دنبال رساندن بازار به آرامش هستیم. در جلسه با اعضای شورای رقابت به نکات اشاره کردیم به طوری که باید به این موارد توجه شود مکانیزم شورای رقابت به این صورت بود که سال ۹۰ را مبنا قرار می‌داد و در نهایت تورم سال‌های مختلف را لحاظ می‌کرد تا به قیمت برسد، این در حالیست که برخی از خودرو‌ها در سال ۹۰ تولید نمی‌شد و برخی از خودرو‌هایی که الان تولید می‌شود با خودرو‌های آن زمان به لحاظ فنی متفاوت است.

۹ هزار خودرو بیشتر از مدت مشابه سال قبل تولید کردیم

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ۹ هزار خودرو بیشتر از مدت مشابه سال قبل تولید کردیم ادامه داد: مبنای قیمت گذاری خودرو از سال ۹۰ محاسبه می‌شود که برای خودروساز به صرفه نیست.

مقیمی با اشاره به استانداردهایی که باید در حوزه ایمنی، محیط زیست و امنیت لحاظ شود گفت : در ۱۳ آیتم الزام قانونی داریم که باید رعایت شود .

او با اشاره به این که خودروهای ما یورو ۴ هستند و الان به سمت یورو۵ نیز حرکت کرده‌ایم افزود : پلیس امنیت استانداردهای هایی را برای امنیت و ایمنی خودروها در نظر گرفته است که باید لحاظ شود.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اینکه خرید ارزان با افزایش در تیراژ می تواند صورت گیرد خاطرنشان کرد: وقتی تیراژ بالا می‌رود قیمت هم کاهش می یابد لذا باید بر روی توانمندسازی داخلی توجه کنیم که این امر به خوبی صورت گرفته است. در موضوعات مرتبط با افزایش بهره‌وری ،بالا رفتن تکنولوژی نیاز به تجدید نظر در ساختار ها داریم، باید سرمایه‌گذاری‌ها به صورت هدفمند به سمت خرید ارزان برود.

او با اشاره به اینکه با روش های دانش بنیان باید تولید را افزایش دهیم گفت : ۴۵ پروژه در دست داریم به طوری که ۳۷ قطعه امروز به مرحله تولید انبوه رسیده است که قطعاً همه به کشور توزیع می شد لذا این موضوع سبب شد تا ۲۰ درصد در قیمت تمام شده و قیمت خرید کاهش ایجاد شود.

مقیمی با اشاره به اینکه تعدادی پروژه‌ را به بخش‌های دیگر سپرده ایم گفت: مجموعه صنایع دفاع به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد میدان عمل شدند به طوری که  طی جلساتی به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه امروز در دنیا حدود ۴۰ درصد بهای تمام شده خودرو به حوزه الکتریکال برمی گردد گفت: در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته است به طوری که به زودی پلتفرم الکتریکال ایران خودرو رونمایی می‌شود به گونه‌ای که در سال حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد می‌کند.حدود ۱۵۰ نفر از نخبگان صنعت کشور و دانشگاهیان بر روی این حوزه متمرکز شده اند .

هیچ خودروی بدون پلاک نصب شده‌ حق خروج از درب نمایندگی را ندارد

او درباره کنترل بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر هیچ خودروی بدون پلاک نصب شده‌ حق خروج از درب نمایندگی را ندارد و با ۳۲ نمایندگی متخلف برخورد صورت گرفته است.

مقیمی گفت: گیربکس ۶ سرعته را بر روی خودرو رونمایی کرده ایم و از آبان ماه به تولید انبوه می رسد به طوری که این گیربکس بر روی ۱۰ هزار خودروی دنا، سمند و رانا نصب خواهد شد.

او گفت : راه مشخص کشور در هر صنعتی این است که به توان داخلی برای بومی‌سازی قطعات اعتماد کنیم.

در ادامه برنامه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی استراتژی برای توسعه خودروسازی نداشته باشیم خودروسازان درگیر مسائل پیش پا افتاده می‌شوند.

دو خودروساز سال گذشته حدود ۸۳۳ هزار خودرو تولید کردند

مجید باقری قائم مقام مدیرعامل سایپا در ادامه برنامه با اشاره به اینکه طی پژوهش های به عمل آمده مشخص شد که در سال گذشته نیاز واقعی بازار کشور به خودرو ۹۰۰ هزار دستگاه بود گفت: هر دو خودروساز حدود ۸۳۳ هزار خودرو را تولید کردند این در حالی بود که با شرایط سخت تحریم مواجه بودیم .

۳۰ درصد نیاز بازار خودرو کاذب است

باقری با اشاره به اینکه در کنار نیاز واقعی کشور شاهد نیاز کاذب هستیم که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد است ادامه داد : تجربه تاریخی نشان می‌دهد که خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شده و لذا در این رابطه نقش واسطه ها پررنگ می شود .

او با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری خودرو باید به گونه ای منصفانه باشد تا خودروسازان متضرر نشوند تصریح کرد: قيمت‌گذاری شورای رقابت باعث شده تا بازار خودرو دست دلالان باشد.

قائم مقام شرکت سايپا گفت: صورت‌های مالی را در اختیار می‌گذاریم تا نظام قیمت‌گذاری مولفه ها را مدنظر قرار دهد اصلی ترین قربانی این قیمت‌گذاری مردم هستند.

او با اشاره به اینکه امروز ۶۰۰ خودرو پراید را به قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ فاکتور کردیم تصریح کرد: ۱۵۰ هزار خودرو تولید کرده‌ایم که در پارکینگ های خصوصی مردم قرار دارند ،هیچ خودروی بدون پلاک وجود ندارد .

پراید مدل ۱۱۱ و ۱۳۲ از مدار تولید خارج شد

باقری با بیان اینکه پراید مدل ۱۱۱ و ۱۳۲ از مدار تولید خارج شده است ادامه داد:در مورد پراید مدل ۱۳۱ بنا داریم تا همه تعهداتمان را به مشتریان تحویل دهیم و از اواخر تیر ماه  این مدل هم از مدار خارج خواهد شد.

قیمت گذاری ابلاغی و آیین‌نامه ای  نتیجه مثبت ندارد

خلخالی استاد دانشگاه در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه قیمت گذاری ابلاغی و آیین‌نامه ای نمی تواند نتیجه مثبت در بر داشته باشد گفت: قیمت‌گذاری در همه جای دنیا بر اساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد لذا ما به صورت کوتاه مدت ممکن است قیمت را کنترل کنیم اما در طولانی مدت باید به سمت روش هایی برویم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه طبق سند ۱۴۰۴ یک میلیون و پانصد هزار خودرو باید به بازار عرضه شود افزود: باید عرضه متناسب با تقاضا باشد به طوری که در بخش عرضه باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم .

خلخالی با اشاره به اینکه صنعت خودرو سایر بخش های دیگر را به تکاپو می‌اندازد گفت : در خودروسازی بی برنامه گی، برنامه‌های کوتاه مدت و تغییر سریع مدیران را شاهد هستیم به طوری که خودروسازی بهره‌ور نداریم که لوکوموتیو این صنعت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من خودم یک صنعتگر هستم. خودرو سازها دارن تو بازار قطعاتشونو با نازل تمرین قیمت ها تولید میکنن و مثلاً قطعه ای که از ما حدود۲۰,۰۰۰ تومان خریده میشه و فقط با بسته بندی ایساکو یا غیره بین ۸۰تا ۱۰۰هزلرتومان به مردم فروخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانام خدا
من یک طرحی می دهم بخش حصوصی هرکس یک کارگاه منتاژ ویا خود همان کارگاه هم تولید لوازم یا بخرد مانند لولزم خانگی و از بخش دولتی بیرون و به بخش خصوصی و همین دو شرکت را بخش بخش کوچک شود و به همان کارگران و دیگران واگذاری شود و هر شرکتی بهتر خورو تولید منتاژ کرد مشتری بیشتری داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
بشناس
۱۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئولین که بهتربگوییم محصولین خودروسازهاوووفقط به زروزیوروخودروی خانوده ی خودتان نگاه کنیدوازملت ایران بویژه ندارهاخجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
مردم اگاه ایران اسلامی
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
1-درخودروسازی هرکس می ایدمیگویندضررکرده ایم ومی کنیم ولی اول باحدود1000مترزمین شروع کردند داشتندوالان سروته زمین وساختمانهایشان به حساب وکتاب نمی گنجدویکی ازمارخورده وافعی شده هاهستند.
2-مثال دوم مرغداران 98درصدشان باچندمرغ وتخم مرغ شروع کرده اندالان اکثرزمینهای خوب وساخمانهای خوب درایران وخارج مال انهاست.ولی وقتی صحبت ناله می کنند، و و و-------ووای به حال مردم عادی.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
از نظر هر تولید کننده ای سود محدود شده ضرر به حساب میاد و تولید کننده تنها به سود بی نهایت راضی میشه . برای مثال پراید ۵۰۰ میلیونی هم از نظر تولید کننده ضرر به حساب میاد ، همینطور پراید ۹۰۰ میلیونی و الا آخر . تنها چیزی که طمع تولید کننده را کنترل و اونا وادار می کنه به سمت تولید بهینه تر بره وجود رقیبیه که می خواد بازار را از دستش بگیره و سود بی نهایت اون را به سمت صفر میل بده و در نتیجه یک تولید کننده سود محدود شده را به سود صفر ترجیح بده ، به قول گفتنی کاچی به از هیچی . خدا را شکر که در ایران هیچ رقیبی برای دو خودرو ساز بزرگ وجود نداره که بخواد اونا را از سود بی نهایت منصرف و به سود منطقی و محدود راضی کنه و یا وادار بشن که روند تولید را بهینه کنند و از مخارج اضافی بکاهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیا بیل گیتس در آمریکا و ماتسوشیتا مالک شرکت ناسیونال در ژاپن ... تنها یک سرمایه دارند یا مدیرانی لایق و خالقان ثروت برای جامعه ؟ ... ما در ایران چند نفر مثل آنان در عرصه تولید و صنعت داریم ؟...اگرچه ورود انبوهی از شمش های طلا و پول با تولیدات صنعتی به حساب یک فرد حتی به گفته خود آنان نوعی بی عدالتی است اما باید نظام اقتصادی جهانی را اصلاح و یک نظام نو و پویا را در ایران ایجاد و به جهان ارائه داد...
-
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
"قیمت‌گذاری در همه جای دنیا بر اساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد" در بازار آزاد درست است نه در بازار انحصاری اجازه بدهید خودرو های چینی، کره ای، ژاپنی، اروپایی وارد بازار شوند بعد بر اساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری کنید
اگر بازار انحصاری است برای حمایت از تولید داخلی باید باتکیه بر دانش و توان داخلی بهره وری را افزایش داده و قیمت تمام شده را کاهش داد و کیفیت را افزایش داد
تا کی باید جور مدیران کار نابلد و مافیای خودرو را مردم بدهند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
راست میگن یه سانروف و یه صندوق به ۲۰۷ اضافه کردن ازامکاناتش کم کردن و فنیش هم که به بی کیفیت ترین درحد خودش رسیده بعداومدن ۲۰۰میلیون کشیدن روی قیمت!!!
کدوم کیفیت
کیفیت تمامی خودروهای داخلی ازسال ۸۷ به بعدبه پایین ترین حدخودش رسیده برای چی افتخارمیکنین
باسه اینکه یه داشبورد و یه پخش تصویری ساخت خارج بهش اضافه کردین،؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا شما که همهً اقتصادمان را با خارج مقایسه میکنید نم یایید روش خرید و فروش و تولید خودرو را با جهان مقایسه نمیکنید تنها راه نجات از این بحران آزاد سازی واردات خودرو های کم مصرف خارجی است ولاغیر چون الان خودروسازان ما تبدیل به غول سرمایه دار شدند وکسی جلودارشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
۱- شما قطعه ها را سرهم بندی میکنید و چندین برابر قیمت تمام شده میفروشید.
۲- قطعه های وارداتی خودرو( قطعات منفصله خودرو) بدون مالیات و عوارض گمرکی است.
قطعه ساز داخلی هم که وضعیتش معلوم است کلی طلبکار شماست و هر وقت خواستید قطره ای از طلبش را میدهید.
۳- پول مردم را میگیرید و بجای سرهم بندی قطعات در جاهای مختلف سرمایه گذاری میکنید و سودی سرشار میگیرید .
۴- ارز دولتی میگیرید و با آن لوازم آرایشی و خانگی وارد میکنید ( خبرهای بدون پیگیری سالهای گذشته)
۵-...........
۶-..........
اگرقیمت به صرفه نیست و ضرر میدهید پس پایان هر سال و هنگام تعویض مدیریت به مدیر عامل و هیئت مدیره از چه منبعی پاداش های میلیاردی میدهید.
البته نگران نباشید به بهانه پیش فروش عیدفطر مثل سایر مناسبتهای گذشته تعداد زیادی ساده دل زود باور بازهم گول خورده و ثبت نام میکنند و شماهم به ما بخندید و با پول ما بهترین خودرو روز دنیا را پلاک ملی کرده در اختیار نوجوانان و جوانان خود قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی فرد
۰۹:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
صرف نداره خب تعطیلش کنید والله همه ی مردم دعاتون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تنها راه رشد و جهش اقتصادی و رشد صنعتی استفاده از سهام خرد مردم و شریک کردن مردم در سودهای بزرگ تولید و بورس و ایجاد شفافیت و عدالت در سود سهام و حذف ربا از بانکهاست پول پاک همچون تزریق خون شفاف به اقتصاد جامعه است و به اقتصاد جامعه جان می بخشد و غیر شفاف بودن و جریان پول اقتصاد هر جامعه ای را بیمار و روح و جسم جامعه را بیمار و تباه می کند و این تنها بخش کوچکی از پازل توسعه است ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل صنعت خودروسازی ما استخدام افراد سفارشی و فاقد صلاحیت - خلاقیت و دانش کافی است افرادی که فقط یک میز میخواهند یک کامپیوتر و یک حقوق بسیار بالا بدون هیچ مسئولیت در قبال کارهایشان ... واین یعنی پر هزینه کردن تولید شبه خودرو در ایران ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به صرفه نیست؟ این خودرو سازی ها رو سپاه بگیره تحویل و از این ها بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من خودم یک صنعتگر هستم. خودرو سازها دارن تو بازار قطعاتشونو با نازل ترین قیمت ها تولید میکنن و مثلاً قطعه ای که از ما حدود ۲۰هزارتومان خریده میشه و فقط با بسته بندی ایساکو یا غیره بین ۸۰تا ۱۰۰هزارتومان به مردم فروخته میشه. در صورتی که تو کشورهای همسایه خودروهایی صدها برابر بهتر از محصولات این شرکت های داخلی به قیمتی کمتر به مردمشون ارائه میشه
پس چرا برای اونها میصرفه برای این حضرات نمیصرفه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو تولید نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
واردات خودرو رو آزاد کنید اون موقع ببینم این خودروسازها چطور بیان التماس کنن هر قیمتی شما گفتید فقط برگردیم همون زمانی که فقط سایپا و ایران خودرو حکم فرمایی میکردن خودروسازها به سودهای کلان فقط راضی هستید سود زیر ۱۰۰ درصد افت فشار داره براتون؟؟ بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بايد اين دو فرغون ساز تعطيل بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام .نقدینگی مورد نیاز خود را از بازار سرمایه تامین کنند . نه از افزایش قیمت و خزانه کشور از قبیل نفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقتصاد آراد باید باشد و نه انحصاری و تامین کننده تمام بریز و بپاش دولت و حکومت طبیعی است کا این قیمت ها حالا حالا ها هرینه دولت را تامین نمی کند
مردم همه سر کارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
توليد نكنيد خودروسازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
حرف حساب ...
ما نخایم شما خودرو سر هم کنید کی رو باید ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
از بس که بریز و به پاشتون زیاده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخدا در کارخونه های خودرو سازی رو ببندین این صنعت بیماره بیماریش هم لاعلاج هست ادامه اونم نه به نفع دولت هستش نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نفع دولت که قطعاً هست چون هیچ کجای دنیا خودروی ایرانی خریدار نداره ولی به ضرر مردم هست چون بی کیفیت و گران هست و انحصار بازار خودرو برای مردم آزار دهنده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تنها راه آزاد کردن واردات خودرو است تا این غول های الکی حساب کار دستشون بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی تولید کننده اعتکاه میکنه تا گران بفروشه دولت باید واردکنه جلوی گرونی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت خودش شریک اصلی خودروسازها هست برای همینه که نمیذاره خودرو ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از خودروسازها معذرت می خوام که که نمی تونم خودرو هاشون رو گرون تر از این بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه که از قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا در همه جای جهان صحبت می کنه در صورتی که هیچ جایی همچین تعرفه های برای واردات خودرو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته . قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا زمانی معنی داره که بازار انحصاری نباشه ، یعنی عرضه انحصاری و محدود نباشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدر آخه محاسبه داره قیمت به خودرو مثل پراید که این همه عاجز هستند از حساب کتابش. مشکل حقوق های نجومی و حیف و میل و هزینه های بی حد خودرو سازها در کارهای دیگه هست که باعث ضرر و گرفتاری شده. . القصه خدا به مردم صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به غیر از دلالان هیچکس دیگر از خودروسازها راضی نیست مسئولان نظام برای یکبار هم که شده بیایند وخدمت بزرگ به مردم بکنند و هردو کارخانه خودرو را تعطیل کنند تا اینهمه مسخره بازی جمع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای مدیر اگه نمیصرفه براتون تولید نکنید و از دولت بخواید وارداتو ازاد کنه...ما هم از خدامونه از شما نخریم...شما دیگه دنبال پول نیستین دنبال خون مردمین که بکنین تو شیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازار خودرو ایران انحصاری است بنابراین مرجعی حتما باید باشد تا قیمت را کنترل کند و تجیربه کنار گذاشتن شورای رقابت در گذشته این را ثابت کرد ، اگر قرار باشد قیمت ها آزاد شود باید واردات بدون تعرفه نیز آزاد شود چون در حال حاضر عملا رقابت وجود ندارد و موجب ظلم و فشار فزاینده روانی به جامعه میشود.
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۶:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای کنترل قیمت خودرو باید اشخاصی که خودرو نو تحویل میگیرند تا چند سال حق فروش حتی وکالتی را نداشته باشند از طرفی هیچ شخصی نتواند در سال بیش از دوبار خودرو خرید ویا فروشی داشته باشد .مد یریت سخت نیست اگه بخواهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این دو خودرو ساز به هیجا نمیرسیم فقط به دنبال گران کردن و سود بیشتر بوده اگر مرزهای کشور برای واردات باز بود و گمرک صفر انوقت میفهمیدیم ایا خودرو ایرانی با همین دلار 17000 تومانی ارزان است یا گران حقوق کارگران خودرو سازی هایمان که در مقابل دیگر کشورها پایین است وامهای دولتی که میگیرم و بسیار دیگر از مزایای دولتی و خودرو را میخاهن با توجه به چند ببرابر شدن نرخ عرض بفروشن!!!!! گران میکنن ولی باز هم دم از ضرر میزنن. نتیجه بازار انحصاری تولید پراید و سمند و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای مقیمی این خودرو ها که ادعا میکنی تولید کردی به کی فروختی به دلال به مردم که نفروختی لطفا جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۴:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم که گناهی نکردن باید اشغال بخرن به قیمت بنز المانی
صرف نمیکنه درب این خودرو سازی متحرک را ببندید
Iran (Islamic Republic of)
شاهین امیری
۰۴:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
توروخدا این سناریو تکراریتونو جمع کنید قیمت پایه های مزایده ایرانخودرو هم کار دلالا بودش؟ قیمت پایه دنا پلاس توربوشارژ تگرگی بدون گارانتی و کارت طلایی و بیمه 185 میلیون پس قیمت 250بازارو خودتون تعیین کردید چون ایرانخودرو برای خود شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جوونیمون رفتو همش در حسرتو انتظار سال بعدیم که یه جور بشه شرایط خریدن خودرو راحت بشه بتونیم حتی اقساطی بخریم مثل همه ی کشورهای خودروساز ولی بااین بی مدیریتی و نبود نظرات هرسال هم همین راه رو میرن هر روز بدتر از دیروز خدایا بازم امید به تو ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
همچین میگه به صرفه نیست که انگار ملت باید توان زیاده خواهی خودرو ساز وارگانهایی که سود هنگفت میبرند رو ملت باید بده یه کارگر چند سال باید کار کنه تا یک خودرو فرقانی مانند پژو پرشیا یا سمند بخره چند سال باید کار کنه تا بتونه مسکن بخره در کشورهایی که مسولان کشور به آنها کشورهای کفر میگویند یک کارگر ساده چند ماه کار کنه میتواند یک خودرو آن هم با کیفیت و مسکن بخره تو کشور ایران به همت مسولان هر سال پول پس انداز کارگر هر روز بی ارزش تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
فدای ایران
۰۱:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام به همه هموطنان گلم و yjcهای عزیز ....حرف و نظر من و مردم برای مسئولین ارزش نداره ...شما کمک‌ کنید قیمت های خودرو یا ماشین خیلی پایین بیاد چه قیمت بازار و کارخانه .....
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۱:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه این حرفها آخرش میشه خودرو گرانتر.مردم متضررتر و خودرو ساز به سود کلان میرسه که توی همین حرفها همه چیز گفته شد
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۱:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
۵۰ درصد تورم موجود، ناشی از افزایش قیمت خودروهای داخلی که پایه قیمت گذاری کل خودرهاست.اگر دولت واقعا بدنبال کنترول تورم هستند باید قیمت بهترین محصول خودرو ملی مانند دنا و شاهین معادل میانگین حقوق کارمند در یکسال باشد.
Iran (Islamic Republic of)
seyyed
۰۱:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت گذاری آزاد باشه تعرفه واردات خودرو هم برداشته بشه .الان که انحصار هست لااقل به این قیمت گذاری رضایت بدن .قیمت که بالا بره قدرت خرید کم بشه برای کی میخوان خودرو تولید کنن
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۱:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به لطف وزیر صمت قبلی خودروی تیبا 2 که سال قبل ثبت نام کردم 51 ملیون بودش
الان شده 59 ملیون اگه ماشین خودمو نفروخته بودم خیلی به نفعم بود
آدم نمیدونه بره به کی بگه چیکار کنه کجا شکایت کنه یکی هم نیست جرات کنه این
سوال ها رو ازشون بپرسه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۱:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به لطف وزیر صمت قبلی خودروی تیبا 2 که سال قبل ثبت نام کردم 51 ملیون بودش
الان شده 59 ملیون اگه ماشین خودمو نفروخته بودم خیلی به نفعم بود
آدم نمیدونه بره به کی بگه چیکار کنه کجا شکایت کنه یکی هم نیست جرات کنه این
سوال ها رو ازشون بپرسه
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیخیال خجالت بکشید پراید 7 ملیونی میدید 67ملیون بازم کم یا 405 که قیمتش13تومن میدید100ملیون بازم میگید کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفاً مشخص کنید که یک خودرو کیلویی چند تومان به دست مصرف کننده می رسد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو ساز ها که همیشه مینالند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه حقوق هایی نجومی در خودروسازی حذف بشه قیمت تمام شده خودرو کاهش پیدا میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه حقوق هایی نجومی در خودروسازی حذف بشه قیمت تمام شده خودرو کاهش پیدا میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من نیز مانند مدیرعامل ایران خودرو مخالف تعیین
شورای رقابت هستم و اصولا شورای رقابت را غیر علمی و بدون کارایی موثر می دانم
ولی اینکه مدیرعامل ایران خودرو می گویند فروش ارزان در سایه افزایش تولید و توانمند سازی قابل امکان بوده
سوال این است که قرار است توانمند سازی صنعت داخلی و افزایش تولید کی اتفاق خواهد افتاد؟؟؟؟!!!!
آیا چهل سال کم بوده که باز فرصت می خواهند ؟؟؟؟!!!
تنها درمان تورم و مهار گرانی و اصلاح صنعت خودرو و توسعه و جهانی شدن آن حذف بازار انحصاری داخلی است و حذف انحصار با کاهش تعرفه به زیر 5 درصد قابل تحقق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ تصمیمی برای خودروساز ودولت به صرفه نیست مردم عزیز یادتان هست رئیس بیمه مرکزی چند سال پیش اعلام کرد خودروسازان خودروهای تولیدی رایکباره بیمه میکنند وهفده درصد تخفیف میگیرند واین تخفیف رابرای مردم اعمال نمیکنند چراگذشته رافراموش میکنید ایرانیان عزیز این دولت وخودروساز ذره ای دلش برای مردم نسوخته والا تاالان خودروسازان محاکمخ میشدند
Germany
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم این خودرو ساز ها یه کلاس خجالت و شرمندگی برن بفهمن خجالت یعنی چی؟ بابا رو تونو برم ماشین چهارلا پنجلا به ملت بدبخت میندازید به مافیای دلالی که راه انداختید بعد میگسد قیمت گذاری به نفع هودرو ساز نیست
آخرین اخبار